دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1394 - 11:57

رای منفی دانمارکی‌ها به اعمال قوانین تازه اتحادیه اروپا درباره پناهجویان

شمارش ۸۰ درصد از آرای همه‌پرسی روز پنجشنبه دانمارک نشان می‌دهد بیش از ۵۳ درصد از رای‌دهندگان مخالف اعمال قوانین بیشتر اتحادیه اروپا در کشور خود هستند.
کد خبر : 53567

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از شبکه «یورونیوز»، این همه‌پرسی برای همکاری بیشتر دانمارک برای اعمال قوانین تازه کنترل مرزی، سهمیه‌بندی برای پذیرش پناهجویان و همکاری با نیروهای پلیس اتحادیه اروپا برگزار شد.


دولت و برخی احزاب دانمارک از مردم خواسته بودند به مجلس اجازه دهند شماری از قوانین اتحادیه اروپا و نیز مواردی را که اجازه می‌دهد کشور در حوزه یوروپل باقی بماند، تصویب کند.


دولت دانمارک معتقد است این کشور باید قوانین اتحادیه اروپا را در زمینه قضایی و همکاری با پلیس اروپا بپذیرد اما حزب «مردم دانمارک» که دومین حزب بزرگ در مجلس این کشور به شمار می‌رود، با پذیرش قوانین قضایی اتحادیه اروپا مخالف است.


اتحادیه اروپا هدف از این اقدام را گسترش امکانات پلیس اروپا و دانمارک در مقابله با تروریست‌هایی خوانده که ممکن است میان گروه‌های پناهجو به کشورهای اروپایی وارد شوند.


دانمارک در ماه فوریه گذشته (بهمن‌ماه 1393) دو حمله تروریستی را پشت سر گذاشت.


حمله به کنیسه یهودیان در شهر کپنهاگ که یک کشته برجا گذاشت و حمله به نشست آزادی بیان با حضور یکی از کارتونیست‌های این کشور که تصویر موهن پیامبر اسلام(ص) را کشیده بود. در این حمله نیز یک نفر کشته شد.


پس از حملات تروریستی خونین شامگاه جمعه بیست و دوم آبان‌ماه که 130 کشته بر جای گذاشت، کشورهای اروپایی تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.


گروه داعش که از پارسال مناطقی در عراق و سوریه را به تصرف خود درآورده، با بر عهده گرفتن مسئولیت حملات پاریس تهدید کرده است علیه کشورهایی که مواضع این گروه را بمباران می‌کنند، حملات مشابهی را ترتیب می‌دهد.


برخی شهروندان اروپایی در ترکیب گروه داعش حضور دارند و بازگشت آنان به قاره سبز، نگرانی رهبران اروپا را به دنبال داشته است.


آمریکا، فرانسه و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زده‌اند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته