دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1394 - 11:53

واکنش لاوروف به اظهارات اردوغان درباره تجارت نفتی روسیه با داعش چه بود؟

وزیر امورخارجه روسیه در پاسخ به اتهام رئیس‌جمهوری ترکیه درباره دست داشتن مسکو در تجارت نفتی با داعش گفت عجیب است این موضوع چندین روز پس از ارائه مستندات درباره دست داشتن آنکارا در تجارت نفتی با داعش مطرح شده است.
کد خبر : 53562

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به اتهام‌زنی رئیس‌جمهوری ترکیه درباره دست داشتن مسکو در تجارت نفتی با داعش، پاسخ جالبی داد.


در ادامه تنش‌میان روسیه و ترکیه بر سر سرنگونی جنگنده «سوخو ۲۴» در سوریه، فضای متشنج و اتهام‌زنی‌های دو طرف ادامه دارد.


مقام‌های روسیه با بیان اینکه مدارکی از ارتباط دولت ترکیه با داعش به‌ویژه در حوزه «تجارت نفتی» در دست دارند، اتهاماتی به آنکارا زدند و در همین ارتباط به‌تازگی وزارت دفاع روسیه فیلم‌ها و تصاویری ماهواره‌ای از انتقال نفت قاچاق به‌وسیله داعش از سوریه به ترکیه منتشر کرده است.


مقام‌های ترکیه به‌ویژه شخص «رجب طیب اردوغان» این اتهامات را رد کردند و حتی رئیس‌جمهوری ترکیه با مخاطب قرار دادن همتای روس خود گفت اگر ثابت شود آنکارا چنین اقداماتی انجام داده است، از مقام خود کناره‌گیری می‌کند، ولی اگر این‌طور نشد، «ولادیمیر پوتین» باید استعفا کند.


خبرگزاری «ایتارتاس» در این‌باره گزارش کرد: «اردوغان» در تازه‌ترین اظهارات خود توپ را به زمین روسیه انداخت و مسکو را به دست داشتن در تجارت نفتی با داعش متهم کرده است. رئیس‌جمهوری ترکیه گفته است یکی از بازرگانان سوری که در تجارت نفتی با داعش دست دارد، گذرنامه روسی داشت و این نشان‌دهنده دخیل بودن مسکو در این اقدام غیرقانونی است.


وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این اتهام‌زنی گفت: من این بیانیه و اظهارنظر را ندیدم اما عجیب است که چنین حرفی پس از چند روز از انتشار خبر تجارت غیرقانونی نفتی و وقتی ما مدارک و شواهد خاص در این‌باره به رسانه‌ها دادیم، مطرح شد.


«سرگئی لاوروف» با بیان یک ضرب‌المثل روسی پاسخ جالی به اردوغان داد و بار دیگر موضوع دست داشتن آنکارا در تجارت نفتی با داعش را پیش کشید. وی گفت «ذهن و فرد خاطی هرگز روی آرامش را نمی‌بیند».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته