دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 17:30
برادر شهید طهرانی مقدم در واحد اصفهان:

اخلاص مهم‌ترین رکن شخصیت جهادی شهید طهرانی مقدم بود

محمد طهرانی مقدم گفت: «اخلاص» مهم‌ترین رکن شخصیت شهید حسن طهرانی مقدم بعنوان یک مدیر جهادی موفق بود.
کد خبر : 5350

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، برادر شهید حسن طهرانی مقدم که میهمان ویژه همایش «مدیریت جهادی از تئوری تا عمل» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) سخن می‌گفت، اظهار کرد: پس از شهادت شهید طهرانی مقدم، رهبر معظم انقلاب که برای دیدن خانواده وی رفته بودند، خطاب به پسر شهید فرمودند: پدر تو یک مدیر طبیعی بود با مدیریت جهادی موفق شده بود صد‌ها استاد دانشگاه، دکتر و مهندس را مدیریت کند.


طهرانی مقدم گفت: شهید حسن طهرانی مقدم همیشه با وضو بود، او همیشه به نماز اول وقت، اهتمام داشت، نماز جمعه و زیارت عاشورا را ترک نمی‌کرد، از مستمندان دستگیری می‌کرد و در این دیداری که رهبر معظم انقلاب تشریف آورده بودند، خطاب به خانواده ایشان فرمودند: او سراپا اخلاص بود و در مسئولیت‌ها گمنام بود.


وی با توجه به خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: لیبیایی‌ها در دوران جنگ در قضیه همکاری موشکی کارشکنی کردند. لیبیایی‌ها ایرادات زیادی روی قطعات گذاشته بودند و شهید طهرانی مقدم با سفر به مشهد مقدس، به امام رضا (ع)، متوسل شدند و با این توسل مشکل را حل کرد و بعد از رفع مشکل، اول دعای توسل خواند و بعد از دعا به زبان فارسی با خدا صحبت کرد و گفت: «خدایا ما نمی‌خواهیم مردم عراق را بکشیم، ما می‌خواهیم نظامیان را از بین ببریم که هم ما و هم عراقی‌ها را می‌کشند. خدایا این موشک را به باشگاه افسران بزن». موشک شلیک شد و همه پای رادیو نشستیم. پس از چند دقیقه رادیو اعلام کرد یک موشک باشگاه افسران بغداد را منهدم کرد و تعداد زیادی از افراد حاضر در آن کشته شدند.


دکتر بنیانیان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنران دیگر این همایش بود که با توجه به نقش فرهنگ و نخبگان در تقویت مدیریت جهادی، افزود: مدیریت جهادی یعنی فراموش نکردن آرمان‌ها و برای اجرای مدیریت جهادی در کل جامعه لازم است برخی از عادات را حذف کرد و فرهنگ سازی باید هماهنگ با محیط اسلامی جامعه باشد.


بنیانیان با ارائه اسلایدی با توجه به آسیب‌های فرهنگی جامعه در دو بخش آگاهانه و ناآگانه، بر ضرورت حرکت جهادی برای حل این مشکلات تأکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته