دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1394 - 12:24

نمایشگاه مذهبی «پایان غروب خونین» برگزار شد

نمایشگاه «پایان غروب خونین» به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم، به مناسبت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) با حضور امام جمعه اهرم و تعدادی دیگر از مسئولان شهرستانی و نیز با حضور دانشجویان، در این واحد دانشگاهی برگزار شد .
کد خبر : 53497

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: واقعه عظیم کربلا و جانفشانی امام حسین (ع) و اصحاب و یارانش، چنان سترگ بوده که تا دنیا پابرجاست، یاد و نام آن بزرگواران بر تارک تاریخ خواهد درخشید .


مهدی قدرتیان افزود: این مانایی و جاودانی نام و یادها نشانه معامله با خداوند منان است که هرکس در راه خدا جان و مال خویش را بخشید، خدا نیز این چنین عزت و جاه و جلالی به بنده اش عطا می کند، آن هم این امامان همام که از اولیاء الله بوده اند.


وی گفت: باید چنین اقدامات فرهنگی در سطح کشور بصورت گسترده ای و با حضور و مشارکت خودجوش دانشجویان برگزار شود و فرهنگ حسینی و زینبی در جامعه اشاعه شود.


امام جماعت دانشگاه آزاد واحد اهرم نیز به آنا گفت: قیام مقدس و پرشکوه امام حسین(ع) ریشه در انحراف هاى بـنیادى و اساسى در جـامعه اسلامى داشت. این انحراف ها زائیده انحراف حکومت اسلامى از مسیر اصلى خود از سقیفه به بـعد بـود.


حجت الاسلام علی علویان افزود: پیام قیام باشکوه سیدالشهداء (ع) منحصر به آن زمان نیست، بلکه این پـیام پـیامى جاوید و ابـدى است و فراتـر از محدوده زمان و مکان است ، هرجا و در هر جامعه اى که به حق عمل نشود و از بـاطل خوددارى نشود، بدعتها زنده و سنتها نابـود شود، هرجا که احکام خدا تغییر و تحریف یابد و حاکمان و زمامداران بـا زور و ستمگرى بـا مردم رفتـار کنند، در هر جـامعـه اى که ویژگى هاى جـاهلیت را داشته باشد آن جامعه، جامعه اى یزیدى بـوده و مبـارزه و مخالفت بـا مفاسد و آلودگى ها و آمران و عاملان آنها، کارى حـسینى خواهد بود .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته