دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1394 - 20:35

ولایتی:امیدواریم لبنانی ها هرچه زودتر رئیس جمهور کشورشان را انتخاب کنند

« علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل تاکید کرد: امیدواریم مردم لبنان هر چه زودتر رئیس جمهوری جدید کشورشان را انتخاب کنند.
کد خبر : 53410

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، ولایتی عصر سه شنبه بعداز دیدار با « نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در مصاحبه ای کوتاه با خبرنگاران گفت که این دیدار سازنده و مفید بود.
وی با تاکید به نقش مهم نبیه بری در لبنان به عنوان رئیس پارلمان،افزود: آقای نبیه بری در توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران و لبنان و همکاری های منطقه ای دو کشور نقش سازنده ای دارد.
دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با بیان این که « شرایط کنونی منطقه حساس است»، خاطرنشان کرد که در این شرایط وجود افراد با سابقه و با تجربه ای مانند آقای نبیه بری در مقام ریاست مجلس نمایندگان لبنان بسیار ارزشمند است.
ولایتی تصریح کرد: آقای نبیه بری دیدگاه های خود را در رابطه با انتخاب رئیس جمهوری لبنان بیان کرد، نگرانی ایشان کاملا قابل درک است و ما امیدواریم هرچه زودتر این مشکل حل و رئیس جمهور آینده لبنان که مورد قبول اکثریت مردم لبنان باشد، انتخاب شود.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی خود و نبیه بری از آزادی نظامیان لبنانی از اسارت گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره، گفت که با رئیس مجلس لبنان در باره همکاری های ایران ، لبنان و سوریه در مبارزه با تروریست ها گفت وگو کرده است.
وی در جریان سفر به لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، تمام سلام نخست وزیر، جبران باسیل وزیر امور خارجه هم دیدار و گفت وگو و در دو نشست جداگاانه با حضور اعضای تجمع علمای مسلمان و گروه های فلسطینی مقیم لبنان شرکت کرد.
دبیرکل مجمع بیداری اسلامی همچنین با حضوردر محل روضه الشهدای ضاحیه جنوبی بیروت به مقام شهدای مقاومت اسلامی لبنان ادای احترام کرد.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل ظهر دیروز(دوشنبه) در راس هیاتی از طریق دمشق وارد بیروت پایتخت لبنان شد.
حسن امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دکتر ولایتی را در این سفر همراهی می کند.
ولایتی و هیات همراه از سوی محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان مورد استقبال قرار گرفت.
وی قبل از لبنان در دمشق با بشار اسد رییس جمهور و ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه سوریه به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دمشق با بیان این که « جنگ علیه تروریسم در سوریه برای این کشور و منطقه سرنوشت ساز است» ،تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به حمایت از دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تکفیری ادامه می دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته