دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عسکری:

گسترش تحصیلات تکمیلی را به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب و نمایندگان ملت در اولویت قرار داده‌ایم

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 242 نماینده مجلس از قانون مربوط به تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام حمایت کرده و خواستار اجرای کامل آن شده‌اند و ما گسترش تحصیلات تکمیلی را به عنوان وظیفه قانونی، جهاد علمی و مطالبه رهبری معظم انقلاب و نمایندگان ملت دنبال خواهیم کرد.
کد خبر : 53338

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علی عسکری با تسلیت ایام اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مراسمی که به این مناسبت و همچنین روز مجلس و نیز برای قدردانی از کارکنان فعال در گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی واحد شیروان برگزار شد، از مرحوم آیت‌الله مدرس به عنوان نماد فقاهت و نمایندگی ملت یاد کرد و شرافت و شجاعت او را ستود.


وی در زمینه گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه گفت: ماده واحده قانون تأیید رشته‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب 14/2/67 مجلس شورای اسلامی به استناد استفساریه صورت گرفته دارای اعتبار و لازم الاجرا است و آئین نامه اجرایی آن می‌گوید مصوب جلسه 201 مورخ 25/7/68 شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین هیأت وزیران است که رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی نخست در شورای گسترش هریک از دو وزارتخانه مطرح و در صورت عدم حصول نتیجه، در کمیته سه نفره ارزیابی مورد رسیدگی قرار گرفته و تایید و رای حداکثری کمیته برای کلیه دستگاه‌های مسئول لازم‌الاتباع خواهد بود.


عسکری در پاسخ به بعضی شبهه آفرینی‌ها اظهار کرد: قاعده نسخ قوانین به دو صورت صریح و ضمنی صرفاً در صلاحیت مرجع قانونگذاری و قوه مقننه است. اما این قانون از زمان تصویب به هیچ یک از صور پیش گفته نسخ نشده است. از سوی دیگر به موجب قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب 1389/3/25 مجلس شورای اسلامی، شناسایی موارد نسخ بر عهده معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی است و این معاونت در پاسخ به استعلام صورت گرفته در نامه شماره 61433 مورخ18/9/1393 بر اعتبار قانونی قانون تاییدرشته‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید و آن را لازم‌الاجرا دانسته است.


وی ادامه داد: قانون تأیید رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه مسیر تصویب رشته‌هادر شورای گسترش آموزش عالی بوده و قانونگذار برای جلوگیری از توقف گسترش آموزش عالی و تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی، هیأت سه نفره را پیش بینی کرده است.


عسکری افزود: با توجه به اینکه هیچ مصوبه‌ای نمی‌تواند ناسخ و یاناقض قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی باشد، بی‌تردید این قانون لازم الاجراست.


وی گفت: خوب است کسانی که اظهار نظر می‌کنند، در چارچوب حقوق و مقررات اظهار نظر کنند و مطالب آنان بر پایه اطلاعات درست قانونی باشد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته