دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1394 - 14:28
در گفت و گو با آنا

کیانوش رستمی: ایران بدون من مدالی نمی‌گرفت/ ایرادها به حسین توکلی مغرضانه است

کیانوش رستمی امید اول ایران برای کسب مدال طلا در مسابقات جهانی وزنه برداری بود اما این وزنه بردار کرمانشاهی به مدال نقره این مسابقات بسنده کرد. رستمی با اینکه در تمرینات وزنه 220 کیلوگرمی را بالای سر برده بود اما در این مسابقات با بالا بردن وزنه 214 کیلوگرمی به کار خود خاتمه داد.
کد خبر : 53335

کیانوش رستمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درخصوص عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی اظهار کرد: «اگر به لحاظ تیمی عملکرد وزنه‌برداران را بررسی کنیم نتیجه خوبی به دست نیاوردیم و ضعیف عمل کردیم، باید به این نکته توجه کنیم که داشته‌های تیم ملی همین مقدار بود. متاسفانه ما با بدشانسی بسیارزیادی روبه‌رو شدیم و سه مهره اصلی را در اختیار نداشتیم.»


وی درخصوص وضع جسمانی‌اش و کسب مدال نقره در مسابقات جهانی گفت:« قبل از مسابقات کمی از ناحیه آرنج مصدوم بودم اما قبل از شروع این مسابقات مصدومیتم برطرف شد و هم اکنون آمادگی خوبی دارم. خدا را شکر که تیم وزنه‌برداری از مسابقات آمریکا با مدال نقره من دست خالی برنگشت و این موضوع بسیار با ارزش است. البته با بدشانسی که آوردم از بالا بردن پرچم ایران در مسابقات جهانی باز ماندم. زمانی که وزنه 214 را بالای سر بردم مدال طلای من قطعی شده بود. اما وزنه‌بردار روس زمانی که وزنه 215 را بالای سر بود با اینکه خطا کرد، داور وزنه اش را پذیرفت. آن موقع هم که وزنه 218 کیلوگرم من تایید شد، نمی دانم چه اتفاقی افتاد که ناگهان از پشت سر وزنه افتاد و هنوز به این موضوع فکر می کنم که چرا این وزنه از دستم رها شد.»


رستمی درخصوص عملکرد کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری عنوان کرد: «به اعتقاد من کادرفنی عملکرد بسیار خوبی داشت و کسانی که هم اکنون از آنها ایراد می‌گیرند از بعد فنی مسائل را نگاه نمی‌کنند و تجربه کافی را ندارند. زمانی که وزنه‌بردار در توانش نیست وزنه را بالا ببرد کادر فنی مقصر آن نیست.»


وی ادامه داد: «متاسفانه برخی صحبت‌ها شنیده می‌شود مبنی بر اینکه توکلی در انتخاب وزنه‌ها درست تصمیم‌گیری نکرد، اما من به این موضوع اعتقاد ندارم چرا که او با توجه به توان و آمادگی وزنه‌برداران برای آنها وزنه انتخاب می‌کند. ما در تمرینات شرایط بسیار خوبی داشتیم و وزنه‌برداران هم رکوردهای خوبی در تمرینات زده بودند.»


دارنده دو عنوان قهرمانی جهان به وضع وزنه‌برداران درالمپیک ریو اشاره کرد و گفت: «این مسابقات نشان داد که ما برای المپیک ریو کار سختی پیش رو داریم. متاسفانه در این چند ساله اخیر تنها من و بهداد سلیمی در مسابقات حضور داشتیم و مدال‌آوری می‌‌کردیم که همین موضوع نشان می‌دهد فدراسیون پشتوانه‌سازی برای تیم ملی انجام نداده است. قطعا اگر من هم به این مسابقات اعزام نمی‌شدم کاروان ایران مدالی کسب نمی‌کرد و هم اکنون ما تنها سه سهمیه داشتیم.»


رستمی ادامه داد: «من به المپیک ریو امیدوار هستم. البته راه سختی پیش رو دارم. هدفم این است که هم به مدال طلا برسم و هم رکورد المپیک جهان را در آنجا بشکنم. اما المپیک میدان بزرگ مبارزه است و ما به حمایت نیاز داریم. اگر از تیم ملی انتظار کسب مدال دارند در این مدت زمان اندک باید اردوهای و برنامه‌ریزی‌های بهتری داشته باشیم. پیشرفت در این رشته زمان‌بر است و نباید انتظار داشته باشیم ظرف یک سال بهترین نتیجه را بگیریم و این در حالی است که متاسفانه در چند ساله گذشته وزنه‌برداران وضع مناسبی نداشتند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته