دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1394 - 12:40

ولایتی در دیدار با گروه‌های فلسطینی مقیم لبنان: تبعیضی میان شیعه و سنی در حمایت از مبارزه قائل نیستیم

علی‌اکبر ولایتی روز ساعتی قبل با حدود 50 نفر از فعالان و گروه‌های مختلف فلسطینی مقیم لبنان دیدار و در خصوص تحولات منطقه‌ای با آنها تبادل‌نظر کردند.
کد خبر : 53295

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل آنا، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پس از شنیدن دیدگاه‌های حاضران، به تاریخچه مقاومت ملت مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت: بیش از پنجاه سال دشمنان اسلام در تلاش‌اند تا توطئه‌های خود را علیه مردم مظلوم فلسطین به اجرا درآورند. امام خمینی از ابتدا در برابر این توطئه و حمایت از فلسطین اقدام کردند و از زمان پیروزی انقلاب تاکنون یکی از مهم‌ترین مسائل سیاست خارجی ایران حمایت از فلسطین بوده است که امروز هم تحت رهبری مقام معظم رهبری این سیاست اصولی نظام باقوت خود باقی است.


دبیر کل مجمع بیداری اسلامی در ادامه تصریح کرد: غربی‌ها و آمریکایی‌ها بارها گفته‌اند که اگر ایران از این سیاست اصولی خود دست بکشد بسیاری از مشکلات و موضوعات مرتفع خواهد شد اما آنچه بر اساس تجربیات، باید بگوییم که تنها راه نجات همان مقاومت و پایداری در برابر مستکبران است و ایران از این سیاست اصولی دست نخواهد کشید.


مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان آن هیچ‌گاه در جریان مذاکره، حقوقی را به ملت مظلوم فلسطین نداده‌اند و نمونه‌ای را در این زمینه نمی‌توان دید. هر چه برای فلسطینیان به‌دست‌آمده در جریان مبارزه و مقاومت بوده است.


ولایتی تصریح کرد: افتخار ما حمایت از ملت مظلوم فلسطین و حزب‌الله بوده تبعیضی میان شیعه و سنی در جهت وحدت و حمایت از مبارزه قائل نیستیم و در این جهت حمایت کرده‌ایم.


علی‌اکبر ولایتی همچنین در ادامه برنامه‌های خود در سفر به سوریه و لبنان با مسئولان نهادهای ایرانی در لبنان در محل سفارت و با حضور محمد فتحعلی، سفیر کشورمان ملاقات کرد و در جریان فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های مختلف قرار گرفت.


مشاور مقام معظم رهبری در این دیدار به پایداری مردم مظلوم فلسطین، سوریه و لبنان اشاره و تأکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از محور مقاومت است و اگر حمایت ایران نبود حتماً این پیروزی‌ها محقق نمی‌شد؛ بنابراین نقش نهادهای ایرانی در چنین کشورهایی بسیار مهم و ارزشمند است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته