دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«سنگ بست» روایتگر تلاش‌های آهو برای نجات شوهرش از اتهام قتل+ تصاویر

محمدمهدی خاتمی که این روزها نمایش «سنگ بست» را در خانه موزه استاد انتظامی روی صحنه دارد گفت: «این اثر نمایشی آسیب‌های موجود برای زنان تنها را با زبان ساده و امروزی روایت می‌کند.»
کد خبر : 53288

محمدمهدی خاتمی که تاکنون چندین متن به موازات نمایش «سنگ بست» اجرا کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «نمایش «سنگ بست» درباره زنی به نام آهو است که شوهرش مرتکب قتل غیرعمد شده است. این نمایش تلاش‌های زن برای آزادی شوهرش و مبارزه یک زن تنها و آسیب‌هایی که در جامعه وی را تهدید می‌کند را نشان می‌دهد. نمایش «سنگ بست» با قصه رئالیستی که دارد ارتباط خوب و عمیقی با مخاطب برقرار کرده است.»


وی با بیان این‌که استقبال تماشاگران نسانگر این است که قصه ملموس نمایش برای تماشاگران جالب بوده است، در خصوص فضای این اثر تصریح کرد: «با توجه به داستان اثر بخش‌هایی از اثر در فضاهایی چون زندان و خانه زن و ... می‌گذرد که در این صحنه‌ها با استفاده از لکه‌های نور نمایش را پیش برده‌ایم.»


خاتمی تصریح کرد: «اگرچه قصه نمایش در دهه چهل می‌گذرد، لباس بازیگران این اثر طراحی امروزی و واقع‌گرایانه‌ای دارد.»


وی که این اثر نمایشی را دو سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر اجرا کرده است، درباره تغییرات ایجاد شده این اثر نسبت به آنچه در جشنواره اجرا شده تشریح کرد: «از آنجا که همواره فکر می‌کردم در ماه آتی اجرای عمومی نمایشم را آغاز خواهم کرد متن و قصه اثر را تغییر ندادم، اما با توجه به تعویق اجرا در ماه‌های متمادی گروه نمایشی دستخوش تغییر شد.»


نمایش «سنگ بست» تولید سال 1392 است که در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شد و در بخش مسابقه مرور تئاتر ایران جایزه بازیگری مرد را دریافت کرد.


نمایش «سنگ بست» با نقش‌آفرینی محمد الهی، شهره مکری، غلامرضا عارف نژاد، علی موسویان، علی رجایی، نگین حمیدی و شایان خدامی تا چهارشنبه ۲۵ آذرماه هر شب ساعت 18:30 در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی میزبان علاقه‌مندان به هنر نمایش است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته