دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد استان ایلام در گفت‌وگو با آنا:

گسترش تحصیلات تکمیلی یک مطالبه وسیع اجتماعی در کشور است/ ورود بازی‌های سیاسی به تحصیل فرزندان، صلاح نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: اکنون گسترش تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکتری به یک مطالبه وسیع اجتماعی در کشور تبدیل شده است.
کد خبر : 53276

دکتر شهریار عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه بیشتر افرادی که اکنون در جامعه مدرک کارشناسی دارند به دنبال ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هستند، اظهار کرد: پیش از این متقاضیان تحصیل در مقاطع بالاتر مجبور به ترک شهر و استان خود بوده تا در شهرهای دیگر به تحصیل ادامه دهند که تبعات و مشکلات زیادی از جمله ترددهای مشکل، شرایط بد اقتصادی و اجازه خانواده‌ها به‌ویژه برای دانشجویان دختر را به دنبال داشت.


رئیس واحد ایلام ادامه داد: تمامی این شرایط، مطالباتی است که در استان‌ها و شهرها وجود دارد و دانشگاه آزاد اسلامی به‌خوبی به این مطالبات پاسخ داد. همان گونه که حرکت دانشگاه در بدو تاسیس و گسترش آن در کشور ضرورت داشت، اکنون گسترش تحصیلات تکمیلی به همان نحو ضرورت داشته و احساس می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی به‌خوبی این امر را به منصه ظهور رسانده است.


وی با بیان اینکه حمایت قاطع نمایندگان مجلس بهترین شاخص برای گسترش تحصیلات تکمیلی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: رضایتمندی استان‌ها و شهرهای کشور، کاهش دغدغه خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان‌شان و ... از دیگر شاخص‌ها برای گسترش تحصیلات تکمیلی در کشور است.


عباسی با توجه مانع‌تراشی‌های برخی در راستای گسترش تحصیلات تکمیلی به آنا گفت: کسانی که چنین دیدگاهی دارند از جنبه‌های سیاسی به این موضوع مهم نگاه می‌کنند نه آنچه واقعیت دارد و بازی‌های سیاسی را وارد تحصیل فرزندان این کشور و موضوعات علمی می‌کنند که به صلاح نیست.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام یکی از چالش‌های امروز در تحصیلات تکمیلی را تعداد بالای متقاضیان دانست و با توجه به منویات رهبری انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشگاهیان اظهار کرد: چنانچه این افراد متقاضی در دانشگاه‌های کشور به‌ویژه دانشگاه آزاد جذب نشوند و زیرساخت‌ها در این خصوص آماده نباشد، متقاضیان جذب دانشگاه‌های درجه پایین با برند علمی نامناسب در کشورهای دیگر شده و تبعاتی نظیر خروج مبالغ زیادی ارز، تبعات فرهنگی شدید و ... را به دنبال خواهد داشت.


این مسئول همکاری و هماهنگی دولت تدبیر و امید با دانشگاه آزاد را نسبت به دولت گذشته بسیار مناسب‌تر عنوان کرد و افزود: دولت یازدهم و وزارت علوم چه در تهران و چه در استان‌ها و شهرها همکاری خوبی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی داشته است که جای قدردانی دارد. انتظار است که دولت حمایت بیشتری از دانشگاه داشته باشد، چراکه دانشگاه آزاد اسلامی دست و بازوی دولت در گسترش تحصیلات تکمیلی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته