دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1394 - 10:24
در گفت‌و‌گو با آنا

سجاد انوشیروانی: مقصر ناکامی‌های وزنه‌برداری فدراسیون سابق است/ حسین توکلی شاهکار کرد

دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی 2011 درباره ناکامی اخیر تیم وزنه‌برداری در مسابقات جهانی هیوستون آمریکا گفت: در المپیک تنها مدال‌آوری مهم است اما قطعا تیم وزنه‌برداری در آینده بهتر خواهد شد چراکه این مسابقات با بدشانسی کامل همراه بود و نمی‌توانیم آن را ملاک قرار دهیم.
کد خبر : 53229

سجاد انوشیروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، با اشاره به نتایج ضعیف و اوت شدن سه وزنه‌بردار در این رقابت‌ها اظهار کرد: «عملکرد وزنه‌برداران در مسابقات بسیار ضعیف بود در حالی که در تمرینات رکوردهایی خوبی زده بودند اما نمی‌توانیم این ناکامی را تنها به این دوره نسبت بدهیم. فدراسیون وزنه‌برداری سال هاست که پشتوانه‌سازی انجام نداده است و همین عامل ضعف وزنه‌برداران شد.»


وی افزود: «متاسفانه چند سال است که تیم تنها با چند وزنه‌بردار شاخص در مسابقات شرکت می‌کند و عملاً نوجوانان و جوانان از رده خارج شده بودند و هیچ اردویی در خارج یا داخل برای آمادگی نداشتند. این وضع باعث شد که وقتی سه تا از بازیکنان ما به دلیل مصدومیت مسابقات را از دست دادند هیچ بازیکنی نتواند جایگزین آنها شود و تیم ملی افت کرد.»


دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی درخصوص عملکرد کادر فنی تیم وزنه‌برداری عنوان کرد:« تیم ملی وزنه‌برداری ایران نتیجه دلخواه را کسب نکرد اما نمی‌توانیم مقصر این موضوع را تنها سرمربی تیم بدانیم. متاسفانه قبل از شروع مسابقات تیم با بدشانسی بسیاری مواجه شد. زمانی که بهداد سلیمی، سعید محمد‌پور و سهراب مرادی که سه مهره اصلی برای کسب مدال بودند، نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند عملا نمی‌توانیم مربی را مقصر بدانیم.»


انوشیروانی تاکید کرد:« به نظرم شاهکار حسین توکلی این بود که قبول کرد تیم را با چنین وضعی به مسابقات اعزام کند و کادر فنی هم هیچ اعتراضی نکرد. امسال، سال قبل از المپیک است و تمامی تیم‌ها با آمادگی کامل و در بهترین وضع در مسابقات شرکت می کنند اما تیم ملی از 12 ورزشکار به هفت وزنه‌بردار رسید. این اواخر هم مجید عسگری به دلیل مشکل ویزا مجبور شد یک هفته در ترکیه بماند و تمرینات لازم را نداشت و بدنش از فرم همیشگی خارج شد.»


نایب قهرمان دسته فوق سنگین المپیک لندن با اشاره به فاصله زیاد بین مصدومان تیم ملی و جایگزینان آنها ادامه داد:« متأسفانه در چند سال گذشته پشتوانه‌سازی برای تیم ملی نشده و ما در اکثر وزن ها دستمان خالی است. کسانی هم که پشت سر نفرات اصلی تیم ملی قرار داشتند زیاد مورد مهر قرار نگرفته‌اند و با آنها کار نشده است.»


وی با تاکید بر اینکه بدنه تیم ملی وزنه‌برداری آسیب دیده است، بیان کرد:« قبل از اینکه تیم ملی با بدشانسی سه مهره اصلی‌اش را از دست بدهد، کسب مدال و بهترین نتیجه را پیش‌بینی کرده بودیم زیرا وزنه برداران پتانسیل بالایی داشتند و در تمرینات هم رکوردهای خوبی زده بودند اما بدشانسی گریبانگیر این تیم شد و نتوانست آن‌طور که شایسته است در این مسابقات حضور پیدا کند. این مساله نشان داد که برای وزنه‌برداری کاری انجام ندادیم که اگر مهره‌ای آسیب دید و به هر دلیلی نتوانست در مسابقات حضور داشته باشد وزنه‌بردار مناسب جایگزین آن کنیم.»


انوشیروانی در پایان به وضع وزنه‌برداران در المپیک ریو اشاره کرد و گفت:« قطعا این وضع برای تیم ملی وزنه‌برداری در سال قبل از المپیک نگران‌کننده است. ما تاکنون توانستیم پنج سهمیه کسب کنیم و امیدواریم که در مسابقاتی که چند وقت دیگر در ایران برگزار خواهد شد یک سهمیه دیگر کسب کنیم و با سهمیه کامل در المپیک ریو حضور داشته باشیم. البته در المپیک ریو تنها چیزی که اهمیت دارد کسب مدال است. قطعا در آینده وضع بهتر خواهد شد. به‌ هر حال نمی‌توانیم مسابقات اخیر را ملاک قرار دهیم چرا که تیم با بدشانسی کامل مواجه شد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته