دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1394 - 10:46

بررسی ابعاد سوء مصرف مواد دارویی در نشست علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

نشست علمی پزشکی و پیراپزشکی با موضوع "سوء مصرف مواد دارویی" از سوی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با حضور استادان مرتبط برگزار شد.
کد خبر : 53226

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهرود در این نشست که با حضور جمعی از دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی همراه بود در مورد موضوعاتی چون مصرف موادی چون الکل، آمفتامین و ریتالین، استامینوفن و... بحث وتبادل نظر شد و جدید‌ترین مسائل و جنبه‌های پزشکی آن مورد برسی قرار گرفت.


در نشست یاد شده به بحث و بررسی تخصصی در زمینه فیزیوپاتولوژی، فارماکولوژی، اثرات سوء، راهکارهای درمان و تشخیص‌های آزمایشگاهی سوء مصرف برخی از مواد دارویی پرداخته شد.


در این نشست یکی از سخنرانان الکل را یکی از شایع‌ترین موارد سوء مصرف در دنیا و آثار سوء مصرف آن را استفراغ، اسهال، سردرد، خواب آلودگی، مشکلات تنفسی، مشکلات کبدی، کم خونی، اغماء و... نامیدند.


در ادامه درباره سوء مصرف موادی چون استامینوفن، ترامادول و اکستازی با حضور اساتید دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.


دکتر نسرین رضویان‌زاده متخصص داخلی و از اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: مهم‌ترین عارضهٔ سوء مصرف استامینوفن مشکلات کبدی و مشکلات کلیوی است.


کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با همکاری مرکز توسعه آموزش پزشکی (EDC) برگزار کننده این نشست علمی پژوهشی بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته