دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهنام اسبقی: با کسب طلا سهمیه‌ام را قطعی می‌کنم /حمایت ضامن موفقیت درالمپیک است

تکواندوکار تیم ملی گفت: با وجود اینکه فنی‌ترین تکواندوکار آسیا شدم اما بعد از یک سال و نیم جایزه‌ای را که قولش را داده بودند، دریافت نکردم.
کد خبر : 53222

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، بهنام اسبقی تکواندوکار وزن منهای 68 کیلو تیم ملی که مدتی مصدوم بود پس از بهبودی به میدان‌‌ها بازگشته است و خود را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده می‌کند. او بعد از آخرین تمرین قبل از اعزام به مسابقات بزرگ مکزیک (تیم تکواندو امروز صبح ساعت 2:30 دقیقه از طریق آلمان راهی مکزیک شد) دقایق پاسخگوی سؤالات خبرنگار ما شد.


* میزان آمادگی‌ات پس از مصدومیتی که داشتی در چه حدی است؟


-در وزن منهای 68 کیلوگرم عازم مسابقات گرندپریکس مکزیک هستیم خدا راشکر بعد از هفت، هشت ماه مصدومیت توانستم یک ماه و نیم تمرینات خوب را پشت سر بگذارم و به آمادگی نسبی برسم تا در چند تورنومنت خوب شرکت کنم و بتوانم سهمیه را قطعی کنم.


*الان چند درصد آمادگی داری؟


-بعد از مصدومیت، شش، هفت ماه زمان می‌برد که به فرم ایده‌آل رسید اما با همین آمادگی بدنی هم می‌‌‌توان سهمیه لازم را کسب کرد. این کار سخت است ولی تلاشم را می‌کنم که ان‌شاءالله با توکل بر خدا و دعای خیر مردم بتوانم سهمیه را قطعی کنم.


* آخرین مسابقات گرندپریکس را پیش رو داریم و دو سهمیه دیگر مانده است؛ تیم ملی از لحاظ فنی توانایی کسب سهمیه در این مسابقات را داراست؟


-بله. سجاد مردانی با توجه به مصدومیت سه‌، چهار ماهه توانست تقریباً 90 درصد راه را برود. آنجا اگر روی سکو باشد سهمیه‌شان قطعی است ولی کار من سخت است و باید حتماً طلا بگیرم. کار من اما و اگر دارد اما با گرفتن طلا می‌توانم سهمیه خود را 100درصد بکنم.


*اگر به امید خدا موفق به کسب چهار سهمیه شوید پیش‌بینی‌ات از مسابقات المپیک چیست؟


- کار سختی است از الان تا المپیک خیلی زمان مانده است. دو سهمیه گرفتیم و سجاد مردانی هم سهمیه‌اش تقریباً قطعی شده است. باید در زمان باقیمانده تمرکز کرد تا بتوانیم با برنامه‌های فدراسیون و کادر فنی نتایج خوبی در المپیک بگیریم.


* کسب یک مدال نقره از دو سهمیه المپیک لندن در مقایسه با دوره های قبلی عملکرد درخشانی نبود. به نظرت در ریو چه تعداد مدال می‌توانیم بگیریم؟


-قول می‌دهم این سری از دوره‌های قبل خیلی بهتر باشیم و مدال‌های باارزشی را کسب کنیم.


*‌متأسفانه قبل از المپیک تعداد مصدوم ها زیاد است. برای حل این مشکل چه باید کرد؟‌


-مصدومیت همیشه در ورزش است و این از شانس من و سجاد مردانی بود که آسیب ببینیم و هر دو در هنگام بازی‌های رسمی مصدوم شدیم. فدراسیون جهانی طوری برنامه چیده که تقریباً هر 20 روز یکبار مسابقه سنگینی می‌دهیم که به طبع، فشار زیاد می‌شود. بیش از دو سال است که در حال مسابقه‌ایم که این باعث می‌شود مصدومیت‌ها زیاد گردد.


*در سال منتهی به المپیک چه درخواستی از مسئولان ورزشی دارید؟


-هیچ درخواستی ندارم. در مسابقات آسیایی قهرمان شدیم؛ من فنی‌ترین تکواندوکار آسیا شدم و مقانلو بهترین مربی آسیا شد اما هنوز بعد از یک سال و نیم جوایز خود را نگرفتیم. اگر می‌خواهند این رشته المپیکی موفق باشد و مدال‌های خوشرنگ بگیرد و روند رو به رشد ما ادامه پیدا کند بهتر است نگاه ویژه‌ای به رشته‌های المپیکی داشته باشیم و به ورزشکاران روحیه بدهیم.


*وضعیت رقابت‌های لیگ تکواندو چگونه است؟


-چند سالی است که عضو باشگاه شهرداری ورامین هستم اما فعلاً بازی نمی‌کنم. ان‌شاءالله بعد از قطعی شدن سهمیه با فرصتی دو، سه ماهه به تیم خود کمک بکنم. سرمربی شهرداری ورامین به من لطف دارد با توجه به اینکه خودشان مدتی مربی تیم ملی بوده است، به ما کمتر بازی می‌دهند تا بچه‌ها آماده‌تر باشند و با توجه به قراردادمان هر جایی که لازم باشد باید بازی بکنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته