دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1394 - 09:51
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد

محققان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر آبگرمکن خورشیدی راه‌اندازی کردند/ طراحی دستگاه جک تیرشکن

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر برخی از دستاورد‌ها و افتخارات علمی و تحقیقاتی این دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر : 53209

سیدعلی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر این دانشگاه در بخش‌های کارگاهی و آزمایشگاهی سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داده و اکنون بیش از ۱۰۰ کارگاه پیشرفته مهندسی و آزمایشگاه‌های مدرن علمی وجود دارد که محققان جوان در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی از آن بهره فراوان می‌برند.


افتخاری با توجه به برگزاری همایش ملی انرژی در آذر سال جاری با حضور صاحب‌نظران و اندیشمندان از سراسر کشور و ارائه الگوهای جدید مصرف بیان کرد: با همکاری شرکت ایساکو سمینار یکروزه برق پیشرفته خودرو درباره المان‌های برق خودرو و رابطه آنها با یکدیگر و همچنین تکنولوژی‌های پیشرفته خودرو، مدیریت موتور و سیستم سوخت رسانی برگزار شد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر افزود: در راستای آگاهی بخشی به طالبان علم و دانش‌پژوهان دوره تعمیر و نگهداری خودرو و گیربکس وانت نیز در قالب یک دوره آموزشی برگزار شد که نشان از وجود شرایط و امکانات آموزشی خودرو در این واحد دانشگاهی دارد.


افتخاری گفت: برای تحقق سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد زمینه نوآوری و شکوفایی در پژوهش‌های علمی به منظور دستیابی به خودکفایی و ارتقای سطح تحقیقاتی و ایجاد ارتباط مؤثر و فعال بین دانشگاه و صنعت تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی با مؤسسه صنعت‌سازان منعقد شد که در آینده نزدیک از تحقیقات کاربردی حمایت و کارگاه‌های علمی متعددی برگزار خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: محققان این دانشگاه توانستند با کار و تلاش مستمر شبیه‌ساز پست برق KV۲۰/۶۳ و آبگرمکن خورشیدی را راه‌اندازی کنند و دستگاه جک تیرشکن را طراحی و به جامعه علمی کشور معرفی کنند.


معاون پژوهش و فناوری از ثبت اختراع دانشجویی با عنوان شیشه هادی جریان الکتریسیته با قابلیت کاهش شدت نور گفت و تصریح کرد: چند گروه تیم مخترع دانشجویی در دانشگاه و در رشته‌های فنی و مهندسی ساماندهی شدند که در حال طراحی ایده آل‌های علمی خود هستند که امید است با شرایط ایجاد شده همه تولیدات علمی به ثروت برای دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل و منشأ خیر و برکت فراوان برای جامعه ایران سربلند شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب