دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1394 - 09:25

تایید طرح احداث بیمارستان واحد قم در شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: تاسیس بیمارستان ملکی وابسته به دانشگاه برای تربیت دانشجویان رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی از ضروریات است.
کد خبر : 53195

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدسالار کسرایی در نخستین شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان قم که با حضور اکثریت اعضا در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، گفت: با توجه به نظرات رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری با هدف پیوند بیشتر دانشگاه با اقتصاد و صنعت ملی و فضای کسب و کار کشور تاسیس شد و فعالیت‌های این شورا در دو بخش فعالیت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های فن‌آور، مرکز رشد و پارک علم و فناوری و در بخش دوم فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان تقسیم می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در مورد دستور جلسه نخستین شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه گذاری استان قم اظهار کرد: در این جلسه بررسی طرح مشارکت سرمایه‌گذاری ساخت بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال، طرح احداث ساختمان خوابگاه دانشجویی، طرح مشارکتی ساخت سوپر جاذب پتاسیم، طرح راه اندازی مرکز آموزش‌های آزاد (مجازی) و احداث شعبه دوم درمانگاه نور دستور کار قرار می‌گیرد.


کسرایی با تاکید بر اجرای احداث بیمارستان در واحد قم گفت: همزمان با تاسیس واحد قم در سال ۱۳۶۶ نسبت به جذب و پذیرش دانشجو در رشته پزشکی اقدام شده است و از آنجایی‌که واحد قم اولین مرکز آموزش عالی در استان قم است که نسبت به تاسیس رشته پزشکی اقدام کرده است، بسیاری از پزشکان در رشته‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی دانش آموخته این واحد دانشگاهی هستند.


وی با توجه به مشکلات درمانی استان قم افزود: احداث بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی در مجتمع دانشگاهی شهر پردیسان قم با استفاده آموزشی دانشجویان، امکان ارائه خدمات درمانی به عموم مردم بویژه ساکنین شهر پردیسان را که جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار خانوار هستند را خواهد داشت.


کسرایی خواستار تغییر نگاه و نگرش خیران و مردم به دانشگاه آزاد اسلامی شد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان دارای برکات زیادی بوده و در طول بیش از سی سال توانسته است تنها با شهریه دانشجویان و بدون دریافت کمک‌های دولتی در ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی ودرمانی به عموم مردم پیشقدم باشد.


وی خواستار مشارکت خیران و عموم مردم در ارائه خدمات دانشگاهی عام‌المنفعه شد.


در ​این جلسه که با حضور مدیران کل ادارات استان و بانک‌های استان قم و صاحبنظران اقتصادی ​برگزار شد هر یک از اعضا نظر و پیشنهاد خود را درباره مسایل طرح شده در جلسه ارائه کردند و با تایید دو طرح احداث بیمارستان با مشارکت بخش خصوصی و خوابگاه دانشجویی، قرار شد درباره سایر موارد با ارائه مستندات در جلسه بعدی تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته