دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1394 - 08:15

پیشنهاد بلژیک برای تشکیل نسخه اروپایی سازمان «سیا»

«شارل میشل» نخست وزیر بلژیک، روز دوشنبه ایجاد یک سازمان اطلاعاتی واحد برای اروپا شبیه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی.آی.ای) را خواستار شد.
کد خبر : 53188

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از شبکه «یورونیوز»، وی گفت: باور شخصی من این است که ما به یک سازمان اطلاعاتی واحد در اروپا نیاز داریم و این باید عملی شود […]؛ چیزی شبیه سازمان سیا.


میشل افزود: فکر می‌کنم به دلیل وجود منطقه شنگن، این کار دو توجیه مهم دارد: یکی، مراقبت بهتر از مرزهای خارجی اتحادیه که امروز وجود ندارد و مساله مهمی است. دوم، تبادل بهتر داده‌های مربوط به افرادی که درون منطقه شنگن جابجا می‌شوند.


دولت بلژیک همچنان در جست‌وجوی افراد مظنون به همکاری با گروه های افراطی


به گزارش یورونیوز، پلیس بروکسل در عملیات یکشنبه‌شب در محله «مولن‌بک» بروکسل، پایتخت این کشور، بویژه در جست‌وجوی «صلاح عبدالسلام» یکی از مظنونان اصلی حملات تروریستی پاریس بود.


صلاح که متولد بروکسل است و 26 سال دارد، یکی از سه برادری است که در برنامه‌ریزی و اجرای حملات پاریس دست داشته‌اند.


یکی از این سه نفر در حمله به سالن کنسرت «باتاکلان» پاریس کشته شد و دیگری در بلژیک دستگیر شده است.


در تازه‌ترین عملیات پلیس بلژیک هیچ فردی دستگیر نشد.


به گزارش یورونیوز، برخی منابع از فرار عبدالسلام به سوریه خبر می‌دهند.


پس از حملات تروریستی خونین شامگاه جمعه بیست و دوم آبان‌ماه که 130 کشته بر جای گذاشت، کشورهای اروپایی تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.


گروه داعش که مناطقی در عراق و سوریه را به تصرف خود درآورده، با بر عهده گرفتن مسئولیت حملات پاریس تهدید کرده است علیه کشورهایی که مواضع این گروه را بمباران می‌کنند، حملات مشابهی را ترتیب می‌دهد.


آمریکا، فرانسه و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زده‌اند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته