دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1394 - 18:01

درخواست اردوغان ازنظربایف برای فراهم کردن امکان مذاکره بین وی وپوتین

رییس جمهوری ترکیه روز دوشنبه در یک تماس تلفنی با همتای قزاقستانی خود بار دیگر ابراز امیدواری کرد در نزدیکترین زمان ممکن با رییس جمهوری روسیه دیدار و مذاکره کند.
کد خبر : 53163

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا،خبرگزاری قازانفورم قزاقستان اعلام کرد که رجب طیب اردوغان امروز با برقراری یک تماس تلفنی با نورسلطان نظربایف، رییس جمهوری قزاقستان با وی در باره تحولات سوریه و حمله ترکیه به جنگنده روسی مذاکره کرد.
براساس این گزارش، وی ابرازامیدواری کرد نظربایف بتواند تمهیدات لازم برای انجام یک مذاکره فوری میان خود وولادیمیر پوتین را فراهم آورد.
به گزارش قازانفورم، آنها علاوه بر موضوعات مورد علاقه دوجانبه، در باره آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای به ویژه بحران سوریه و اصابت و سقوط سوخوی 24 روسیه توسط جنگنده های ترکیه ای مذاکره و تبادل نظر کردند.
این گزارش از ابراز تاسف و نگرانی شدید رییس جمهوری قزاقستان دراین مذاکره تلفنی بر سر حادثه سوریه و تیرگی روابط مسکو و آنکارا خبر داد وافزود: نظربایف در عین حال خواستار تشکیل یک کمیسیون دوجانبه ویژه برای رسیدگی به جوانب مختلف این حادثه و شرایط بوجود آمده شد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که هر دو طرف بتوانند از راه های منطقی از بدترشدن اوضاع جلوگیری کنند.
به دنبال سرنگونی هوایپمای روسی توسط جنگنده های ترکیه درهفته گذشته، روابط آنکارا و مسکو دچار تنش شده و تحریم هایی از سوی روسیه علیه ترکیه وضع شده است.
رییس جمهوری ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که تلاش های وی برای تماس با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بی نتیجه بوده و حتی درخواست دیدار در حاشیه مجمع تغییرات آب و هوایی در پاریس نیز رد شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: رجب طیب اردوغان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته