دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1394 - 16:44
در کمیته تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید شد

واحد‌ها و مراکز دانشگاهی برای دانشجویان ورودی جدید پرونده‌های الکترونیکی تشکیل دهند

نخستین جلسه کمیته آموزشی تحصیلات تکمیلی استان کرمانشاه با حضور معاونان آموزشی و پژوهشی واحد‌ها و مراکز استان در واحد اسلام آباد غرب برگزار شد.
کد خبر : 53151

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد اسلام آباد غرب در جلسه کمیته آموزشی تحصیلات تکمیلی استان کرمانشاه گفت: ما باید قدردان تلاش‌ها و زحماتی باشیم که در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است چه در سطح کلان از سوی هیات موسس و هیات امنای مرکزی دانشگاه، چه در سازمان مرکزی از سوی ریاست عالیه دانشگاه و تیم توانمند وی و چه در سطح استان از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و روسای شوراهای تخصصی.


دکتر عبدالعلی احمدی افزود: در گذشته اکثر واحد‌ها و مراکز استان با چالش‌هایی جدی رو به رو بودند اما با توجه به برنامه ریزی‌های دقیق و حساب شده صورت گرفته در چند سال اخیر اکنون بحمدالله شاهد کاهش این چالش‌ها و مشکلات هستیم.


وی استانی شدن دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از اقدامات مثبت انجام شده در راستای بهبود کیفیت در واحدهای دانشگاهی دانست که باعث تعامل بیش از پیش واحد‌ها و مراکز دانشگاهی شده است.


محبی: در دنیای امروز و به ویژه منطقه که شاهد رفتارهای نامتعارف و تحولات اجتماعی و فرهنگی هستیم ایرانی‌ها همانند گذشته با فرهنگ والای خود دارای رفتارهای متعادل هستند که حتی غربی‌ها هم این موضوع را پذیرفته‌اند

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه هم گفت: امروزه با حمایت و هدایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد اسلامی به فراخور نسل جدید در اکثر نقاط کشور گسترش پیدا کرده و توزیع علم به خوبی در دسترس افراد قرار گرفته است.


دکتر سیروس محبی افزود: در دنیای امروز و به ویژه در منطقه که شاهد رفتارهای نامتعارف و تحولات اجتماعی و فرهنگی هستیم، ایرانی‌ها همانند گذشته با فرهنگ والای خود دارای رفتارهای متعادل هستند که حتی غربی‌ها هم این موضوع را پذیرفته‌اند.


وی با توجه به فضای آموزشی و نظام تعلیم و تربیت خاص و سختی که در گذشته وجود داشت این امر را باعث روی‌گردانی اکثر افراد جامعه از ادامه تحصیل عنوان کرد.


محبی افزود: امروزه ما با نسل جدیدی رو به رو هستیم و باید هنر معلم بودن خود را به حدی گسترش دهیم که بتوانیم تاثیرگذار باشیم و باعث جذب دانشجو شویم.


معاون آموزشی و پژوهشی واحد کرمانشاه هم گفت: بر اساس بخشنامه‌های موجود باید ماهی یک بار جلسات شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی را به صورت منظم در یکی از واحد‌ها و مراکز استان برگزار کنیم تا به مرور موانع و مشکلات را شناسایی و برطرف سازیم.


دکتر علی رستمی ایجاد پرونده‌های الکترونیکی در تصویب رشته‌ها را گامی مهم برای صرفه‌جویی در زمان دانست که دسترسی آسان و راحت به منابع و پرونده‌ها را میسر می‌کند.


وی پیشنهاد کرد: تمام واحد‌ها و مراکز برای دانشجویان ورودی جدید پرونده‌های الکترونیکی تشکیل دهند و تمام مراحل در سامانه وارد شود.


رستمی به روز بودن در حوزه آموزش را به دلیل صدور بخشنامه‌های جدید لازمه کار حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی واحد‌ها و مراکز دانست و از واحد‌ها خواست در صورت جذب هیات علمی جدید افرادی با مدرک دکتری جذب شوند تا بتوان از مدرک آنها در تصویب رشته‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی استفاده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته