دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه برنامه ریزی توسعه زیرساخت‌های IT مطرح شد

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه زیرساخت‌هایIT سیرجان

جلسه برنامه ریزی توسعه زیرساخت‌های IT شهرستان سیرجان با حضور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فناوری و مخابرات استان کرمان، مدیرکل زیرساخت‌های مخابرات استان کرمان و روسای دانشگاهای شهرستان سیرجان در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار شد.
کد خبر : 53115

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در جلسه برنامه ریزی توسعه زیر ساخت‌های ITشهرستان سیرجان گفت: حدود ۲۰ درصد از دانشگاهیان ما در رشته‌های IT تحصیل کرده و می‌کنند اما برای اشتغال این عزیزان هیچ فعالیتی صورت نگرفته است.


شهباز حسن‌پور افزود: در راستای جلساتی را که با شرکت‌های حوزه IT در شهرستان داشتیم و برای رسمیت بخشیدن به این فعالیت‌ها به سمت دانشگاه‌ها آمده‌ایم و امیدواریم بتوانیم همکاری بین دانشگاه و شرکت مخابرات در راستای ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های IT ایجاد کنیم و از آموزش و پرورش نیز می‌خواهیم که با توجه به پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد در این راه مخابرات را یاری کند.


وی خاطرنشان کرد: شهرداری سیرجان در تمامی زمینه‌ها توانسته زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد شهر الکترونیک آماده کند. اما مردم هنوز نتوانسته‌اند از این زیرساخت استفاده کنند.


مدیرکل فناوری و مخابرات استان کرمان نیز گفت: با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته جهان در حوزه IT کشور ما نیز به خودی خود به این پیشرفت‌ها پیوسته و باید زیر ساخت‌های لازم برای این کار نیز آماده شود و چون اقبال مردم به سمت حوزه IT است خدمات هم باید به این سمت پیش برود.


مهندس علی الهامی افزود: شرکت مخابرات استان کرمان این آمادگی را که تمام منابع را در اختیار شرکت‌های خصوصی حوزه IT قرار دهد.


مدیر کل فناوری و مخابرات استان کرمان خاطرنشان کرد: فقط در استان کرمان و در مقایسه با سال گذشته مشترکین پهنای باند ۱۰ برابر افزایش داشته‌اند که این نشان از اقبال عمومی مردم به سمت حوزه IT است.


دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان آمادگی کامل دارد در راستای توسعه زیرساخت‌های حوزه IT با انگیزه فراوان همکاری و سرمایه گذاری انجام دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته