دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1394 - 09:02
مهرتا مهر با واحدهای دانشگاهی

دو طرح دانش‌بنیان مرکز سنقروکلیایی در شرف تصویب/ اهتمام بر انجام برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی ماندگار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سنقروکلیایی گفت:‌ با توجه به اینکه مسائل فرهنگی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها جامعه دانشگاهی ما است و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان وظیفه مهمی در امور فرهنگی دارد، بنابراین اهتمام و توجه خاص اینجانب بر برنامه‌های فرهنگی متمرکز شده است.
کد خبر : 53101

فرشید قاسمی کسمائی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اهم فعالیت و موفقیت‌های یک سال گذشته(مهر تا مهر) واحد متبوع خود در بخش های فرهنگی، عمرانی، پژوهشی (طرح های دانش‌بنیان و طرح‌های غیرشهریه‌ای)، اداری و مالی، آموزشی و دانشجویی را تشریح کرد.


وی عمده فعالیت های این مرکز را در بخش فرهنگی عنوان کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه مسائل فرهنگی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها جامعهٔ دانشگاهی ما است و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان وظیفه مهمی در امور فرهنگی دارد، بنابراین اهتمام و توجه خاص این جانب بر برنامه‌های فرهنگی متمرکز شده است.


به گفته کسمائی، برگزاری اولین کنگره ملی شهدای دانشجو شهرستان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، افتتاح نخستین نمایشگاه کتاب، برگزاری همایش فرزندپروری، برگزاری کارگاهای آموزشی به منظور ارتقای سطح علمی و آموزشی هیات علمی و کارکنان، اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی با عنوان اردوهای راهیان نور، برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبداالله الحسین (ع) (در سال ۹۳و۹۴)، برگزاری مقام مادر و زن با حضور امام جمعه و مسئولان شهر در نمازخانه دانشگاه، دیدار با خانواده معظم شهدا دانشجو شهرستان به مناسبت هفته دولت و برگزاری اردوهای زیارتی، سیاحتی دانشجویان خواهر و برادر، نصب تابلوی تلویزیون شهری برای درج پیام، نصایح و روایت‌های فرهنگی و حضور پرشور هیات علمی و پرسنل و دانشجویان در حماسه ۹ دی و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز جهانی قدس از فعالیت ها و طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سنقر است.


کسمائی: با توجه به اینکه این مرکز فاقد سرای اساتید و مهمانسرا برای پذیرایی از مهمانان ایام تعطیلات نوروز و دیگر ایام بود بنابراین با پیگیری‌های مکرر از طریق واحد مادر موفق به اخذ مجوزاجاره یک واحد آپارتمان در نزدیکی دانشگاه و متعاقبا انعقاد قرارداد شدیم

وی، وضعیت پروژه‌های عمرانی، ایجاد پارکینگ دانشجویی، نصب دوربین مداربسته و غرس ۲۰۰ اصله درخت در روز درختکاری را یادآور شد و اظهار کرد: با توجه به اینکه این مرکز فاقد سرای اساتید و مهمانسرا برای پذیرایی از مهمانان ایام تعطیلات نوروز و دیگر ایام بود بنابراین با پیگیری‌های مکرر از طریق واحد مادر موفق به اخذ مجوز اجاره یک واحد آپارتمان در نزدیکی دانشگاه و متعاقبا انعقاد قرارداد شدیم و اکنون مهمانسرا مجهز به تمام وسایل رفاهی است که این فعالیت ها را در سال گذشته در حوزه معاونت عمرانی توانستیم به اتمام برسانیم.


کسمائی درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی سنقر در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد که از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در دانشگاه در امور دانش بنیان استفاده کند، این مرکز اکنون دو طرح در شرف تصویب دارد که به واحد مادر (واحد کرمانشاه) ارائه کرده است. همچنین در زمینه طرح های ۱۲ درصد غیرشهریه‌ای نیز در جلسات متعدد با شهرداری شهرستان سنقر و کلیایی موفق به انعقاد قرارداد طرح مشاوره‌ای به میزان ۲درصد کل برآورد هزینهٔ طرح‌های عمرانی شدیم.


این مسئول ادامه داد: برگزاری همایش استان مجازی و ایجاد اتوماسیون اداری از سوی حوزه پژوهشی از دیگر فعالیت هاست و این کار باعث صرفه جویی در وقت و جلوگیری از بروکراسی اداری شد که این فعالیت ها در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان انجام شده است.


وی عملکرد این مرکز را در حوزه اداری و مالی اینطور بیان کرد: با در نظر گرفتن هزینه کمتر و خدمت رسانی بهتر به ارباب رجوع و دانشجویان، سعی بر این بوده که با اصلاح سرفصل‌های هزینه‌ای برابر قانون و مقررات، واحد به عنوان یک موسسه با سوددهی بالا‌تر مطرح شود که این مهم در سال گذشته محقق شد. البته در موضوع تجمیع، این معاونت با معاونت آموزشی و دانشجویی ادغام شد و با توجه به چارت سازمانی جدید و با هماهنگی سازمان مرکز پست رابط حراست نیز به مجموعه اداری اضافه شد.


کسمایی فعالیت های واحد سنقر را در حوزه معاونت آموزشی و دانشجویی یادآور شد و عنوان کرد: با در نظر گرفتن خدمت رسانی بهتر و بیشتر به دانشجویان در حوزه‌های مختلف آموزشی شامل: جذب سه نفر عضو هیات علمی جدید و سیستم پایش کمی و کیفی برگزاری کلاس های درسی، مقطع کار‌شناسی ارشد در رشته مهندسی برق الکترونیک مورد تصویب قرار گرفت و اولین دوره دانشجویان در این مقطع تحصیلی از مهر سال جاری پذیرش شدند و مجوز جذب دانشجو در مقطع کار‌شناسی پیوسته حسابداری و رشته حقوق را از سازمان مرکزی دریافت کردیم.


وی ادامه داد: در حوزه دانشجویی، سعی در بروز رسانی پرونده‌های دانشجویی برای فراغت از تحصیل، فراهم کردن غذای گرم برای دانشجویان برای سرو در سلف سرویس و نیز تجهیز کتابخانه و خرید کتاب شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته