دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نوکیا با همراهی آلکاتل به بازار موبایل بازمی‌گردد

چندی است نوکیا به دنبال خریدن شرکت فرانسوی-آمریکایی آلکاتل لوسنت است. حالا با چراغ سبز سهامداران این شرکت بین المللی، زمان تنظیم این قرارداد و خرید دو سوم از سهام شرکت آلاتکل لوسنت توسط فنلاندی‌ها نزدیک شده است.
کد خبر : 53066

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، نوکیا در حال تلاش برای خرید آلکاتل و بازگشت به دنیای موبایل های هوشمند است.


شرکت نوکیا با قدمتی 150 ساله، بزرگترین تولیدکننده موبایل در دنیا بود که زمانی فروش آن تا 250 میلیارد دلار در سال هم بالا رفت ولی سال‌هاست آن روزهای خوش به سرآمده است.


نوکیا از تطبیق با تحول سریع گوشی‌های هوشمند عقب ماند و شکست خورد. نهایتا در سال گذشته بخش موبایل نوکیا به صورت کامل به تسلط مایکروسافت درآمد و دیگر موبایلی با برند نوکیا تولید نشد.


حالا نوکیا در تلاش برای حضور دوباره در بازار گوشی های هوشمند است. بزرگترین معضل در مقابل نوکیا، خرید شرکت فرانسوی-آمریکایی آلکاتل-لوسنت به ارزش 16.6 میلیارد دلار است.


سهامداران نوکیا در روز چهارشنبه در هلسینکی فنلاند دیدار خواهند کرد تا این داد و ستد را تایید کنند. سهامداران آلکاتل-لوسنت هم با وجود مخالفت‌هایی، موافق انجام این خرید و فروش سهام هستند. تا پایان سال، قرار است دو سوم از سهام این شرکت به سهامداران نوکیا فروخته شود.


البته هزینه نوکیا برای خرید دو‌سوم سهام شرکت فرانسوی آمریکایی، تنها به حدود 17 میلیارد دلار محدود نمی‌شود. به گفته رجیو سوری، رئیس 48 ساله بخش اجرایی نوکیا، 17هزار نفر از کارمندان نوکیا باید از کار بیکار شوند و بخش‌هایی مانند واحد نقشه‌برداری دیجیتال باید فروخته شود.


باید اضافه کرد در اواسط تابستان امسال، مالکیت HERE یا نرم‌افزار نقشه دیجیتال نوکیا به شرکت‌های مرسدس، آئودی و بی.ام.‌دبلیو. به ارزش 3 میلیارد دلار فروخته شد.


وضع هر دو شرکت نوکیا و آلکاتل در سال‌های گذشته چندان مناسب نبود و آنها بیشتر به دنبال نجات خود بودند، ولی اکنون با این سرمایه‌گذاری مشترک، رشد و توسعه چالش اصلی خواهد بود.


از زمانی که در تابستان علاقه خود برای خرید سهام زیمنس را نشان داد زمزمه‌ها برای حضور دوباره برند نوکیا در ویترین رنگارنگ گوشی‌های هوشمند آغاز شد.


بعد از اینکه سهام بخش موبایل نوکیا به فروش رفت و مایکروسافت صاحب جدید این برند شد، این شرکت تضمین داد تا هیچ محصولی تا سال ۲۰۱۶ با نام نوکیا ساخته نشود.


انتهای پیام/

برچسب ها: بازگشت نوکیا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته