دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1394 - 12:26
در گفت‌وگو با آنا

بهداد سلیمی: وزنه‌برداران برای باخت به مسابقات جهانی رفته بودند/ رضازاده وزنه‌بردار بزرگی است

دارنده طلای المپیک لندن گفت: وزنه‌برداران در تمرینات رکوردهای خوبی زده بودند و شرایط جسمانی خوبی داشتند اما از نظر ذهنی آمادگی نداشتند به طوری که گویا برای باخت راهی این مسابقات شده بودند.
کد خبر : 53024

بهداد سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در خصوص خارج شدن رکورد دو ضرب و مجموع جهان از دست ایران اظهار کرد: «خارج شدن رکورد دو ضرب از دست ایران اتفاق ناراحت کننده ای بود. حسین رضازاده یکی از وزنه برداران بزرگ کشورمان است و رکورد او برای همه ما افتخار بود. البته این اتفاق قابل پیش‌بینی بود چرا که وزنه بردار روس بسیار قدرتمند و بیش از حد انتظار ظاهر شده بود.»


وی افزود: «پس گرفتن رکورد جهان کاری شدنی است اما سختی‌های خودش را هم دارد. امسال سال حساسی است و وقت زیادی تا المپیک ریو باقی نمانده است. بنابراین ما نیاز به حمایت بیشتری داریم. اگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از وزنه برداران حمایت کنند قطعا وضعیت بهتر خواهد شد.»


دارنده طلای بازی‌های آسیایی اینچئون به عملکرد تیم وزنه برداری در مسابقات جهانی آمریکا اشاره کرد و گفت: «متاسفانه آنطور که انتظار می‌رفت وزنه برداران نتیجه نگرفتند هرچند که در تمرینات رکوردهای خوبی زده بودند و شرایط بدنی مناسبی هم داشتند اما از نظر ذهنی آمادگی نداشتند به طوری که از قبل برای بازنده شدن به میدان رفته بودند.»


سلیمی به وضعیت فعلی وزنه برداران در المپیک ریو اشاره کرد و گفت: «شرایط فعلی وزنه برداران و مسابقات جهانی آمریکا نشان داد که کار سختی برای المپیک ریو پیش رو داریم. اگر با این شرایط در المپیک ظاهر شویم قطعا نتیجه خوبی کسب نخواهیم کرد. بنابراین باید نگران بود و شرایطی برای پیشرفت ایجاد کنند تا به مدال‌آوری برسیم.»


وزنه‌بردار فوق سنگین ایران در خصوص شرایط بدنی‌اش و پس گرفتن رکورد فوق سنگین جهان تصریح کرد: «من تلاش خودم را می کنم اما چیزی مشخص نیست. در حال حاضر شرایط بدنی خوبی دارم و مشغول فیزیوتراپی هستم اما در مورد بازگشتم به تمرینات هنوز تصمیمی گرفته نشده است. زانوی من به المپیک می رسد اما اینکه با چه میزان آمادگی به این رقابت‌ها برسم هنوز مشخص نیست. تمام تلاشم را می کنم که با آمادگی کامل راهی المپیک ریو شوم.»


سلیمی در خصوص عملکرد بهادر مولایی خاطرنشان کرد: «بهادر نایب قهرمان جهان است و یکی از مدعیان قهرمانی بود اما متاسفانه با جراحی سنگینی که داشت بیشتر از این نمی توان از او انتظار داشته باشیم و مطمئنم در آینده شرایط بهتری پیدا خواهد کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته