دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1394 - 12:13
در نشست خبری دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین مطرح شد؛

باهنر: لایحه دولت برای شفاف‌سازی مالی کاندیداها، شتاب‌زده بود/ اصولگرایان شنبه هفته آینده برای تجمیع سازوکارهای انتخاباتی فراخوان عمومی می‌دهند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، دلیل رأی منفی مجلس به دو فوریت لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی را، شتاب‌زده بودن و دقیق نبودن آن خواند و گفت: با 50 امضا، این لایحه را خارج از نوبت در دستور کار قرار می‌دهیم.
کد خبر : 53018

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا باهنر، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا درباره شفاف‌سازی هزینه انتخابات و اینکه چرا دو فوریت آن در مجلس رای لازم را نیاورد، گفت: تلاش می‌کنیم این طرح در انتخابات امسال عملیاتی شود و اینکه چرا این لایحه رأی لازم را خود اختصاص نداد به این دلیل بود که دقیق نبود و دولت با شتاب آن را تهیه کرده بود.


وی ادامه داد: در دو‌فوریت، کیفیت فدای زمان می‌شود؛ بنابراین یک فوریت آن رأی لازم را آورد. حال که این لایحه به کمیسیون رفته می‌توانیم با 50 امضا خارج از نوبت در دستور کار بیاوریم و دو فوریتی نشدنش را جبران کنیم.


باهنر تأکید کرد: جدای از این حرف‌ها، به نظر من شور انتخابات، به تبلیغات آن است.


دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه اصولگرایان اوایل هفته آینده برای تجمیع سازوکارهای انتخاباتی فراخوان عمومی خواهند داد، تأکید کرد:‌ در این فراخوان بحث تجمیع جلسات سه‌جانبه‌، چهارجانبه و یا هشت نفره اصولگرایان مطرح است.


وی ادامه داد: وحدت‌گرایی و تلاش برای وحدت در تمام جریانات سیاسی اعم از اصولگرا یا اصلاح‌طلب وجود دارد. تنها اصولگرایان به دنبال این موضوع نیستند.


باهنر با بیان اینکه «متأسفانه مشکل اساسی و جدی ما تا به امروز هم حل نشده است نبود حزب اساسنامه‌دار در کشور است»، تصریح کرد: برگزاری این جلسات برای دستیابی به وحدت است و تقریباً چهارپنجم فعالیت‌ها صرف وحدت می‌شود و این خسارت‌هایی است که از نداشتن حزب فراگیر داریم.


باهنر درباره برگزاری جلسات سه‌جانبه، چهارجانبه و یا هشت نفره در جریان اصولگرا گفت: همه این جلسات بر پایه این است که وحدت ایجاد شود. البته در مورد جلسات چهارجانبه، بحث ائتلاف و مواردی از این قبیل را تکذیب کرده‌اند و گفته‌اند که این جلسات بیشتر موردی و مشورتی بوده است.


باهنر درباره حضور خود به دعوت حدادعادل در جلسات هشت نفره اصولگرایان که افرادی مانند زاکانی، آقاتهرانی، حبیبی در آن حضور دارند نیز اظهار کرد: حضور بنده در این جلسه برای مشورت کردن بوده است. البته اوایل هفته آینده فراخوان عمومی داده می‌شود تا جمع‌بندی و تجمیع حاصل شود.


جبهه رهروان ولایت


وی در ادامه درباره تشکیل جمعیت رهروان ولایت گفت: آقای جلالی این موضوع را مطرح کردند که بعد از آن هم تکذیب کرده‌اند. معتقد هستیم جریان‌هایی که در این خصوص فعال شوند هم جزء جریان اصولگرایی هستند.


دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری ادامه داد: هدفمان این است که تجمیع صددرصدی در جبهه اصولگرایان ایجاد شود که این هدف نیاز به تلاش‌های فراوان دارد اما قطعاً در این تجمیع به صد درصد نخواهیم رسید. ممکن است 80 یا 90 درصد آن مهیا شود زیرا،در هر حال، عده‌ای حضور پیدا نمی‌کنند.


فهرست انتخاباتی اصولگریان در تهران


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره فهرست واحد انتخابات در تهران گفت: معتقدم دو فهرست اصلی در انتخابات وجود خواهد داشت: اصلاح‌طلبان و اعتدالیون، و همچنین اصولگرایان . گرچه ممکن است لیست‌های پراکنده‌ای هم مطرح باشند ولی لیست اصلی که بخواهیم اقدامات نهایی صورت بگیرد همین دو لیست هستند.


وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است تعداد افرادی که برای فهرست تهران قابل تأمل و بررسی باشند به حدود 100 تا 120 نفر برسند که از طرف احزاب و گروه‌هایشان معرفی می‌شوند اما می‌دانیم که فهرست تهران بیشتر از 30 نفر جا و ظرفیت ندارد.


طمع جریان‌های سیاسی به جذب نیروهای رقیب


وی درباره اظهارات غلامحسین کرباسچی مبنی بر یارگیری از جریان رقیب اظهار کرد: فعالیت سیاسی یعنی همین که باید جاذبه در حداکثر امکان و دافعه در حداقل باشد. طبیعی است که اصلاح طلبان به بعضی از نیروهای ما طمع کنند و در جریان اصولگرا هم همین باشد.


باهنر ادامه داد: نیروهایی داریم که اختلاف‌شان فقط قبیله‌ای است در حالی که مواضع یکسانی دارند. در رفتارهای سیاسی اشکالی ندارد که به دوستان ما طمع داشته باشند یا از طرف ما هم اینگونه باشد، بلکه باید تلاش کنیم با استدلال و قدرت جذب نیرو داشته باشیم.


وجود رفتارهای خودسرانه در هر دو طرف


وی در ادامه نشست خود درباره برخورد با تندروها هنگام سخنرانی‌ها و تجمعات، گفت: خیلی نمی‌خواهم به گذشته برگردم اما اگر نگاهی کوتاه به رفتارهای خودسرانه داشته باشیم می‌بینیم که در هر دو طرف وجود داشته است.


باهنر تاکید کرد: در بین اصلاح‌طلبان هم مشاهده شده است که برخوردهای خودسرانه داشته‌اند. به‌عنوان مثال گروه تحکیم وحدت در مجلس سوم اجازه سخنرانی به آقای ناطق‌نوری را نداد و حتی بنده را هم که در مجلس سوم تبلیغات انتخاباتی می‌کردم، دستگیر کردند؛ از این موارد داشته‌ایم.


باهنر گفت: زمانی که آقای موسوی‌خوئینی‌ها دادستان کشور بودند و آقای ناطق‌نوری وزیر کشور بود عده‌ای خودسر در تهران بر روی صورت خانم‌هایی که بدحجاب بودند اسید پاشیدند و با پیگیری‌های آقای ناطق‌نوری این افراد دستگیر شدند در حالی که دادستانی معتقد بود باید آنها را آزاد کنیم. بنده معتقدم که برخوردهای غیرقانونی و خودسر از هر طرف که باشد نباید از آنها دفاع کرد.


وی درباره ممنوع‌التصویر بودن سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات، گفت: دادستانی یک سری اختیارات قانونی دارد و شرایطی در کشور وجود دارد که برای همه یکسان است و کسانی که وارد انتخابات می‌شوند باید تکلیفشان و موضعشان را با فتنه روشن کنند. اینجا دیگر بحث حزبی مطرح نیست بلکه موضوع ملی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته