دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1399 - 16:21
مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان خبر داد؛

چاپ مقاله برای اعتلای فرهنگ بازیافت در تنها مجله دارای ضریب تأثیر دانشگاه آزاد

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان از چاپ مقاله‌ای برای اعتلای فرهنگ بازیافت در تنها مجله دارای ضریب تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 530052
DSCN8269.JPG

بابک بهفروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در دهاقان درباره چاپ مقاله خود در  تنها مجله دارای ضریب تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این مقاله با عنوان امکان‌سنجی استفاده از ضایعات به‌عنوان سنگدانه در بتن‌های ژئوپلیمری الیافی در مجله International Journal of Enviromental Science and Technology، تنها مجله دارای ضریب تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی به چاپ رسید.


وی افزود: استفاده از زیرساخت‌های پژوهشی و نشریات دانشگاه آزاد اسلامی از ملزومات ترغیب و تربیت دانشجویان به‌منظور بهینه‌سازی و اعتلای فرهنگ بازیافت و قدم گذاشتن در مسیر تولید مواد حاصل از ضایعات قابل استفاده در کشور است.


مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان خاطرنشان کرد: صنعت سیمان دارای آسیب‌های زیست‌محیطی اجتناب‌ناپذیر است. آلاینده‌های ناشی از صنعت سیمان، غبار، دی‌اکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، نسوز و عایق و آلودگی صوتی هستند که هر کدام به‌نوبه خود دارای اثرات منفی فراوان بر روی سلامتی انسان و محیط‌زیست هستند.


بهفروز اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع مقاله مذکور به امکان‌سنجی جایگزینی سیمان به‌عنوان منبع اصلی آلاینده‌ها با مواد فعال ژئوپلیمری و ارائه راهکارهایی برای استفاده از بتن‌هایی با چسباننده و سنگدانه ضایعاتی، پرداخته است.


وی عنوان کرد: همکاری محققان در حوزه‌های مختلف بین‌رشته‌ای و استفاده از ظرفیت همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، سرعت تولید علم و درآمدزایی را به شدت افزایش می‌دهد و در این رهگذر، ایجاد شبکه هماهنگ‌کننده میان اعضای هیئت علمی و استادان از ضرورت‌های فعلی دانشگاه آزاد اسلامی است.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته