دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایتالیا به دنبال بازپس‌گیری بازار خود در ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا از شروع دیدار اعضای اتاق بازرگانی با هیات ایتالیایی خبرداد و گفت: این جلسه تا ساعت 12 ظهر امروز به صورت رو در رو برگزار می‌شود و در ادامه از کارخانه‌‌های ایران بازدید خواهند کرد.
کد خبر : 52982

احمد پورفلاح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه هیات ایتالیایی قصد دارد بیش‌تر در زمینه ساخت تجهیزات صنعتی فعالیت کند، افزود: پس از برگزاری این دیدار بخشی از اعضای فعال در صنعت خودروسازی با خودروسازان جلسه دارند و از شرکت ایران‌خودرو بازدید می‌کنند.


وی عنوان کرد: همچنین تعداد زیادی از اعضای این هیات فعالان بخش ساختمانی هستند که امروز با انجمن شرکت‌های ساختمانی دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.


پورفلاح درباره امکان ورود شرکت‌های خودروسازی ایتالیا به ایران اظهار کرد: از گذشته مذاکراتی برای ورود ون، مینی‌بوس و ماشین‌های فیات که زمانی بازار فروش قابل قبولی در ایران داشت، از چند کانال در حال انجام است.


وی تاکید کرد: احتمال تولید خودروهای فورس واگن، ماشین‌های سایز کوچک و اکونومیک در کنار خودروهای داخلی زیاد است و این خودروها با قیمت پایین، سایز کوچک و مصرف سوخت اندک می‌توانند شانس بالایی برای فروش داشته باشند.رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا با بیان اینکه خودروهای فیات در بسیاری از کشورها از جمله اسپانیا هم تولید می‌شود، افزود: اکنون بسیاری از شرکت‌ها چند ملیتی هستند و در مکان‌های مختلف تولید خود را انجام می‌دهند و تولید فیات در آمریکا به معنی متوقف شدن تولید آن در ایتالیا نیست.


وی مذاکرات فعلی را برای ورود فیات ایتالیا به ایران دانست و گفت: این مذاکرات تا زمانی که شرایط عادی و تحریم‌ها رفع شود، صرفاً با خود ایتالیاست و امکان جذب تکنولوژی مستقیم از آمریکا نیست.


پورفلاح در پاسخ به اینکه ایتالیایی‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کدام بخش‌ها هستند؟ توضیح داد: بعد از سرمایه‌گذاری در نفت، پتروشیمی و فولاد، اکنون علاقه‌مندند در زیرساخت‌های مربوط به لوازم خانگی، سنگ، چرم، کفش، رشته‌های ساختمانی و نساجی جایگاه گذشته خود را پیدا کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: خودروسازی فیات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته