دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1399 - 08:00
در گفتگوی آنا با مقداری مطرح شد؛

علت حضور دانشجویان شنوا در دانشگاه ناشنوایان چیست؟/ آغاز فرآیند جذب استاد در دانشگاه آزاد «فرشتگان»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل فرشتگان به چرایی حضور دانشجویان شنوا در این واحد دانشگاهی پرداخت.
کد خبر : 529713
amid farahi-8.JPG

علی مقداری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل فرشتگان در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه 25 درصد از دانشجویان واحد بین‌الملل فرشتگان شنوا هستند، گفت: وقتی در حوزه‌ای تجربه نداریم باید از تجربه سایر کشورهایی که در این حوزه عمل کرده و سابقه چند ده ساله دارند، استفاده کنیم. در بازدیدی که از یک دانشگاه مخصوص ناشنوایان در آمریکا داشتم، دیدم آن‌ها 150 سال قدمت در آموزش به ناشنوایان دارند.


علت حضور دانشجویان شنوا در دانشگاه ناشنوایان چیست؟


وی افزود: از آنان پرسیدم که چرا افراد شنوا در میان ناشنوایان حضور دارند؟ دانشگاهیان آن دانشگاه گفتند دانشجویان شنوا معمولاً افرادی هستند که به‌نوعی ارتباط فامیلی یا دوستی با بچه‌های ناشنوا دارند و علاقه‌مند هستند که در یک محیط باشند. مثلاً ممکن است از دو برادر یک نفر شنوا و دیگری ناشنوا باشند ولی دوست دارند در یک محیط تحصیل کنند. همچنین افرادی در جامعه هستند که همیشه دوست دارند در آینده شغلی‌ خود در خدمت قشر ناشنوایان باشند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل فرشتگان بیان کرد: ایده حضور دانشجویان شنوا در دانشگاه مخصوص ناشنوایان را بررسی کردم و دیدیم ایده جالبی است. آن را به وزارت علوم پیشنهاد دادیم و خوشبختانه پیشنهاد ما را تأیید کردند. لذا 25 درصد دانشجویان شنوا در واحد فرشتگان معمولاً افرادی هستند که به‌نوعی ارتباطی با خانواده فرد ناشنوا دارند. برخی از این افراد در خانواده یا اقوام خود ناشنوا دارند و علاقه دارند با او ارتباط برقرار کنند تا آنان نیز بتوانند مشابه خودشان ترقی کنند.


جذب 65 نفر دانشجو و راه‌اندازی 11 رشته دانشگاهی در واحد فرشتگان


مقداری با اشاره به جذب 65 نفر دانشجو در واحد فرشتگان خاطرنشان کرد: 11 رشته تحصیلی شامل 6 رشته کاردانی و 5 رشته کارشناسی در حال حاضر برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل فرشتگان راه‌اندازی شده است. این رشته‌ها اعم از نقاشی، معماری داخلی، مترجمی زبان انگلیسی، علوم ورزشی، عکاسی-تبلیغات، فناوری اطلاعات-اینترنت و شبکه‌های گسترده، هنرهای تجسمی-گرافیک، هنرهای تجسمی-عکاسی و... است.


آغاز فرآیند جذب استاد در دانشگاه فرشتگان


وی درباره تعداد اساتید واحد بین‌الملل فرشتگان گفت: تعداد اساتید این دانشگاه فعلاً 6 عضو هیئت علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت و 15 عضو هیئت علمی پاره‌وقت است که به‌صورت حق‌التدریسی کار می‌کنند. همچنین فرآیند جذب  استاد در این دانشگاه فراهم شده است. این افراد در حال شناسایی هستند که توانایی علمی مناسب و ارتباط برقرار کردن با جامعه ناشنوایان داشته باشند.


عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف افزود: اساتید این دانشگاه شامل شنوا و ناشنواست که باید به زبان اشاره ایرانی مسلط و با فرهنگ ناشنوایان آشنا باشند. در همین راستا کارگاه‌های آموزشی برگزار شده است که مورد استقبال قرار گرفت و یک کارآفرینی یا فرصت جدید در کشور است. در حال حاضر شرایطی برای افرادی که دنبال شغل مناسب هستند و می‌خواهند در خدمت جامعه باشند، فراهم شده است تا بیایند زبان اشاره را یاد بگیرند و تشویق شوند که در واحد فرشتگان کار کنند.


انتهای پیام/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته