دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1394 - 11:56
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای گنبد، لاهیجان، اندیمشک، تهران مرکزی، دره‌شهر، بابل، مهاباد، سیرجان، قم، خوی، اراک، مرودشت و سما شیروان

یادواره شهدای دانشجو شهرستان گنبد به مناسبت هفته بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس برگزار شد.
کد خبر : 52968

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس در مراسم یادواره شهدای دانشجوی شهرستان که به همت معاونت فرهنگی و دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و خیر مقدم به خانواده شهدا با توجه به ویژگی‌های بارز شخصیتی شهدا بر ادامه راه شهدا تاکید کرد.


اسماعیل علی‌بیکی افزود: در حقیقت شهدا از سیدالشهدا و عاشورا الگو گرفته‌اند و ما باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یاد شهدا را زنده نگه داریم و ادامه دهنده راه آنان باشیم.


در این مراسم که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان سپاه شهرستان و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد برگزار شد، برنامه‌های فرهنگی- مذهبی ویژه‌ای از جمله سخنرانی سردار محمد احمدیان از راویان ۸ سال دفاع مقدس، مداحی، پخش چندین کلیپ با موضوعات مختلف فرهنگی و نیز تجلیل از خانواده‌های شهدا و نیروهای تلاشگر بسیج از برنامه‌های ویژه این یادواره بود.


کسب مقام دوم مسابقات کاراته دانشجویان استان گیلان توسط تیم کاراته واحد لاهیجان


تیم کارته دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برای اولین بار مقام دوم مسابقات کاراته دانشجویان استان گیلان را بدست آورد.


در این مسابقات که با حضور قهرمانان آسیایی و جهانی در تاریخ 7 و 8 آذر در واحد انزلی برگزار شد واحد لاهیجان توانست با سه مدال طلای محمد قاسمی، محمدرضا اصغری و نعیم بافکار مدال نقره محمد افضلی و دو مدال برنز شایان غلامی و معین میرحسینی به مقام دوم این دور از مسابقات دست پیدا کند.


مربیگری این تیم برعهده سیاوش خداپرست بوده و فردین لطیفی نیز سرپرستی این تیم را برعهده داشتند.


برگزاری جلسهٔ توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی اندیمشک



جلسهٔ توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاداسلامی واحد اندیمشک با حضور هیأت رئیسه و مدیرگروه‌های آموزشی برگزار شد.
سرپرست واحد اندیمشک در ابتدای این مراسم با تسلیت ایام اربعین امام حسین (ع)، گزیده‌ای از پیام دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد به مناسبت آغاز سال جدید را قرائت کرد و گفت: محیط دانشگاه یک محیط مقدس است و زمانی که وارد چنین محیطی می‌شویم باید چه از نظر علمی و چه از نظر فرهنگی خودمان را با چارچوب‌های آن هم سو کنیم.


دکتر امین‌رضا جمشیدی با توجه به رعایت ضوابط و مقررات دانشگاه در همه زمینه‌ها، افزود: ما آینده پژوهش محور در پیش رو داریم و باتوجه به اینکه در چهارمین دهه از عمر با برکت مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته‌ایم بر ما لذا است تا از نظر کفیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خودمان اعتلا بخشیم.


وی با بیان اینکه رتبه این واحد دانشگاهی متوسط است، گفت: هر آنچه امروز در این دانشگاه داریم لطف خدا و تلاش و زحمات پرسنل و اساتید بوده است و از دانشجویان عزیز انتظار داریم که با مشارکت در عرصه‌های مختلف از جمله حضور در انجمن‌های علمی، تیم‌های ورزشی و همچنین فعالیت در تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی در رشد و ارتقاء هرچه بیشتر این واحد دانشگاهی ما را یاری کنید.


در ادامه این مراسم معاونان واحد با معرفی و بیان شرح وظایف حوزه‌های مربوطه به پرسش‌های مطرح شده از سوی دانشجویان پاسخ داد.


سخنرانی علمی با عنوان «تعاملات زبانی و ارتباطات بینا‌فرهنگی»


سخنرانی علمی با عنوان «تعاملات زبانی و ارتباطات بینافرهنگی» با حضورچشمگیر دانشجویان در واحد تهران مرکزی برگزار شد.
دانشکده زبان‌های خارجی در راستای ارتقاء علمی دانشجویان اقدام به برگزاری سلسله سخنرانی‌های علمی کرده است به همین منظور اولین سخنرانی توسط دکتر فروغ کاظمی عضو هیات علمی گروه زبان‌شناسی واحد تهران مرکزی درباره «تعاملات زبانی و ارتباطات بینافرهنگی» برگزار شد.


کاظمی اظهار کرد: زبان مهم‌ترین وسیله برقراری ارتباط است و آدمی به عنوان موجودی اجتماعی در زندگی روزمره خود مدام در حال بکار گیری زبان و انجام تعاملات زبانی است. انسان‌ها به عنوان موجوداتی اجتماعی دارای زبان‌ها و در نتیجه فرهنگ‌های متفاوت‌اند. بنابراین در تعاملات زبانی بین آن‌ها جنبهٔ بینافرهنگی، جنبه‌ای بسیار مهم و حائز اهمیت است.


وی افزود: از این رو بررسی جنبه‌های بینافرهنگی همواره مد نظر زبان‌شناسان، فرهنگ‌شناسان و جامعه‌شناسان زبان بوده است. در این پژوهش نیز نحوه ارتباطات زبانی افراد و گوناگونی کاربرد پاره گفتارهای آنان بر اساس تفاوت‌های فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد و به مسائلی پرداخته می‌شود که در فهم و شناخت فرهنگ‌ها در برقراری ارتباط (کلامی و غیرکلامی) موثرند. برخی از این عوامل عبارتند از مفاهیمی همچون فردگرایی و جمع گرایی، اختلاف و فاصله قدرت در طرفین سخن، میزان ریسک پذیری و عدم اطمینان در مکالمه، و نیز مقوله جنسیت. همچنین نکاتی در خصوص فرهنگ‌های بافت بالا و بافت پایین و تفاوت این دو در امر برقراری ارتباط مطرح می‌شود.


چاپ مقالات رئیس واحد دره شهر در مجلات معتبر بین المللی (isi)


دو مقاله رئیس واحد دره شهر در ژورنال‌های معتبر علمی (ISI) در سال ۲۰۱۵ با عنوان: Benzyl (triphenyl) phosphonium Dichloroiodate: A New Reagent for Coiodination of Alkenes چاپ شده در Helvetica Chimica Acta از انتشارات Wiley و Benzyltriphenylphosphonium Chloride: An Efficient Catalyst for One-Pot Synthesis of Dihydropyrimidinones/thiones Under Solvent-Free Conditions. چاپ شده در Letters in Organic Chemistry از انتشارات بنتهام این مجلات از مجلات بین المللی دارای IF هستند.


دکتر محمد علی کرمی در سالهای گذشته نیز پژوهش‌های معتبری در زمینه علم شیمی انجام داده که مقالات آن نیزدر مجلات بین المللی به چاپ رسیده است.


مقاله عضو هیأت علمی واحد بابل در مجله ISI پذیرفته شد


مقاله دکتر بابک فضلی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با عنوان Discrete Mixed Subdomain - Least Squares (DMSLS) Meshless method with Collocation points for Modeling Dam-Break Induced Flows در ژورنال بین المللیJournal of Hydroinformatics با نمایه ISI و با IF ۱. ۳۸۸ Nov ۲۹، ۲۰۱۵در کشور انگلیس مورد پذیرش قرار گرفت.


مسابقات تنیس روی میز واحدهای استان آذربایجان غربی در واحد مهاباد برگزار شد


در این دوره از مسابقات که به مدت دو روز به تفکیک خواهران و برادران به میزبانی واحد مهاباد در مجموعه ورزشی شهید خالد حیدری برگزار شد، 4 تیم از واحدهای ارومیه- مهاباد- بوکان و نقده به رقابت پرداختند.


در پایان این دوره از مسابقات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد توانست در گروه تیمی بخش خواهران مقام اول و در بخش برادران مقام دوم را به خود اختصاص دهد.


در گروه انفرادی خواهران سهیلا محمدپور و سرور شلماشی از واحد مهاباد به ترتیب به مقام اول و دوم و بهنوش امینی و صبا رهنمایی بطور مشترک به مقام سوم دست پیدا کردند.


اولیای دانش آموزان دبستان دخترانه سما شیروان در اولین جلسه آموزش خانواده شیوه برخورد با فرزندان با موضوع شرکت کردند


اسماعیل محمد دوست، مشاور و کارشناس ارشد روان شناسی در نخستین جلسه آموزشی که برای اولیای دانش آموزان دبستان دخترانه سما شیروان برگزار شد، به ارتقای آگاهی والدین در شیوه برخورد با فرزندان در گروه‌های سنی متفاوت پرداخته و به سوالات حاضرین پاسخ دادند.


در پایان به اولیای متقاضی مشاوره دانش آموزی زمان‌های مختلف ارائه شد.


دبستان دخترانه سما شیروان، تا پایان سال تحصیلی جلسات متعدد دیگری با استادان برتر برای ارتقای دانش اولیای دبستان برای تربیت صحیح ، برنامه ریزی کرده است.


مسابقات فوتسال لیگ دانشجو(شهدای گمنام) واحد سیرجان برگزار می‌شود


باحضور سرپرستان و کمیته برگزاری مسابقات جلسه قرعه کشی مسابقات لیگ دانشجو(شهدای گمنام) برگزار شد. عبدالله محمودآبادی سرپرست حوزه تربیت بدنی واحد گفت: طبق قرعه کشی انجام شده با حضور سرپرستان و مسئولان کمیته برگزاری مسابقات پانزده تیم موجود به سه گروه تقسیم شده اند و از تاریخ 16/9/94 به میدان خواهند رفت.


محمودآبادی بیان کرد: تیم منتخب واحد به مسابقات استانی راه پیدا خواهد کرد.همزمان با مسابقات لیگ دانشجو مسابقات بین حوزه ای اساتید و کارکنان با 5 تیم با یکدیگر به رقابت می پردازند.


وی عنوان کرد: تیم های اساتید و کارکنان صورت درون حوزه ای با هم درگیر رقابت خواهند کرد.


برگزاری مراسم تعزیه خوانی ویژه اربعین در دبیرستان دخترانه سما واحد شیروان


دانش آموزان دبیرستان دخترانه سما با شرکت در مراسم عزاداری اربعین حسینی که در سالن اجتماعات آموزشکده سما شیروان با میزبانی مدیریت دبیرستان برگزار شد، به سوگواری سالار شهیدان پرداختند .


در برگزاری این مراسم پس از تلاوت قرآن و سخنرانی مدیر دبیرستان، گروهی 12 نفره دعوت شده از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به اجرای تعزیه خوانی ویژه اربعین پرداختند تا با سوگواری دانش آموزان، آنان را با وقایع دردناک رخ داده در کربلا و تاثیر گذاری فراوان نقش بازماندگان واقعه کربلا در سرنوشت اسلام آشنا کردند.


در این مراسم رئیس، معاون و مسئول حراست دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان و همچنین برخی از مسئولین آموزش و پروش، معاونت سما و خبرنگاران سازمان فرهنگ و ارشاد شهرستان حضور داشتند.


در پایان مراسم از برگزارکنندگان تعزیه قدردانی به عمل آمد .


تیم تکواندو دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی نایب قهرمان شد‎


تیم تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در مسابقات دانشجویان پسر دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی موفق به کسب مقام دوم تیمی شد.


تیم تکواندوی این دانشگاه با کسب دو مدال طلا، 4 نقره و یک برنز در بین 6 تیم حاضر از دانشگاه های آزاد اسلامی واحد های ارومیه، خوی، سلماس، شاهین دژ، مهاباد، بوکان که به میزبانی واحد ارومیه برگزار گردید توانست مقام دومی این مسابقات را به خود اختصاص دهد.


ترکیب تیم دانشگاه آزاد اسلامی خوی را در این مسابقات:امین اردشیری، علیرضا قوچانی، حامد راستی، امیر امیری نسب، امید عاطفی، حامد احمدی که با مربیگری جواد روحانی از مربیان برتر تیم تکواندو این استان به سرپرستی ابوالفضل امامی تشکیل می داد، توانست در جایگاه دوم قرار گیرند.


تیم های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و سلماس به ترتیب به مقام های اولی و سومی این مسابقات نائل شدند.


آزمون پذیرش سال 1394 متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت در قم برگزار شد


آزمون پذیرش متقاضیان وکالت همزمان با سراسر کشور با حضور 1252 داوطلب مرد و زن متقاضی اخذ پروانه وکالت در استان قم برگزار شد که 770 داوطلب مرد و 482 داوطلب زن حضور داشتند.


این آزمون با حضور نمایندگان سازمان سنجش و آموزش کشور، کانون وکلای دادگستری و مسئولین آزمون دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.


داوطلبان این آزمون از بین فارغ التحصیلان رشته حقوق استان قم می باشند که جهت اخذ پروانه کارآموزی وکالت در این آزمون شرکت نمودند که در نهایت 25 داوطلب در استان قم پس از قبولی در این آزمون موفق به اخذ پروانه وکالت می گردند .


کانون‌های وکلای دادگستری ایران از طریق آزمون کتبی و بر اساس مقررات قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۷۶، کارآموز وکالت می‌پذیرند.


این آزمون در یک مرحله و به صورت تستی برگزار شد و شامل دروس حقوق مدنی و ‌آیین‌نامه دادرسی مدنی با ضریب ۳، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، آیین‌نامه کیفری و حقوق تجارت با ضریب ۲ و اصول استنباط حقوق اسلامی با ضریب یک است.


برگزاری کارگاه آموزشی نحوه استفاده از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی کتابخانه‌ای در واحد اراک


به گزارش خبرنگار آنا، کارگاه آموزشی نحوه استفاده از پایگاه اطلاع‌رسانی EBSCO در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با همکاری اداره امور کتابخانه‌ها و با حضور مجتبی فاضل کار‌شناس شرکت نسیم ایمان، معاونین دانشگاه، اعضاء هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان درتالار امیرکبیر شهرک دانشگاهی دانشگاه ازاد اسلامی اراک برگزار شد.


این کارگاه ضمن معرفی کامل پایگاه اطلاع‌رسانیEBSCO از نظر تولید، شرکت تولید کننده، پوشش‌دهی مقالات در حوزه‌های مختلف؛ نحوه استفاده از پایگاه، جستجوی مقالات به شیوه‌های مختلف و نیز نحوه دانلود مقالات آموزش داده شد.


در این کارگاه به روش‌های دسته بندی اطلاعات و نحوه دسترسی به اطلاعات قابل استناد اشاره شد و ناشران، انجمن‌های علمی و تجمیع کنندگان بعنوان منابع دسترسی اطلاعات معرفی شدند.


در ادامه به ضرورت دسته بندی اطلاعات به روش علمی اشاره شد و انواع فرمت بندی‌ها و روش‌های فرمت بندی تشریح شد.


دانشگاه آزاد اسلامی اراک دسترسی به شش پایگاه علمی نشریات خارجی شامل: Web of Science، Wiley، Elsevier، EBSCO، Springer Scopus CAB، و دو پایگاه فارسی Magiran و SID را در اختیار اعضای جامعه دانشگاهی قرار داده است.


در پایان این کارگاه یک روزه، شرکت کنندگان به پرسش و رفع ابهامات در خصوص جستجوی منابع و جمع آوری اطلاعات جهت مقاله نویسی پرداختند.


قدردانی از رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت


در پی کسب عناوین متعدد قهرمانی و نایب قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت که در مسابقات کشوری صورت گرفت، طی نامه ای از طرف دکتر حمزه سارویی، دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از دکتر سید ابراهیم حسینی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت تقدیر و تشکر به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته