دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1399 - 19:15

موزه ارتباطات، موزه برتر در دوران شیوع کرونا شد

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: در دوران شیوع کرونا، موزه ارتباطات به دلیل نقشی که در تحقق شعار «موزه‌ها زنده‌اند» ایفا کرد، به‌عنوان موزه شاخص و برتر معرفی شد.
کد خبر : 529605
2408881.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، احمد محیط طباطبایی با اشاره به اینکه از اسفند ماه به بعد به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و اهمیت حضور حداقلی مردم در خارج از خانه و تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی، افزود: موزه ملی ارتباطات در این دوران ابتکار عمل را در دست گرفت و با فراهم کردن مجموعه‌ای از شرایط، امکان بازدید غیرحضوری علاقه‌مندان و دوست‌داران فرهنگ و تاریخ کشور را فراهم آورد.
وی عنوان کرد: موزه ملی ارتباطات با پشتیبانی کمیته ملی موزه‌های ایران، با ارائه اینترنت رایگان در اختیار سایر موزه‌ها، علاوه بر اینکه امکان ایجاد تورهای بازدید مجازی و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را فراهم آورد، خود در این زمینه پیشتاز شد.
محیط طباطبایی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز، ۱۳ موزه ایران تورهای مجازی برگزار کردند، افزود: اقدام مؤثری که به کمک موزه ملی ارتباطات صورت گرفت، الگویی شد تا سایر موزه‌ها در صفحات اختصاصی خود در بستر شبکه‌های اجتماعی، به ایجاد تورهای مجازی اقدام کنند.
به گفته وی، همکاری سازنده موزه ملی ارتباطات موجب شد همزمان با روز جهانی موزه‌ها (۲۹ اردیبهشت)، امکان ایجاد ارتباط جهانی با موزه‌های ایران فراهم شود.
رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) اظهار کرد: همکاری موزه ملی ارتباطات با سایر موزه‌ها از جمله موزه ملی علوم فناوری، موزه ملی کاخ گلستان، موزه ملی کاخ سعدآباد، موزه ملک، به ویژه موزه ملی ایران، توانست الگویی برای سایر موزه‌های کشور از موزه بومیان کیش گرفته تا موزه آذربایجان در تبریز، فراهم کند تا گام‌های مؤثری در زمینه شناخت و معرفی خود به کمک فناوری اطلاعات بردارند.
وی اظهار امیدواری کرد: این موزه، رویکرد مثبتی که به تقویت جایگاه موزه‌ها به‌عنوان نهادی فرهنگ‌ساز و نقش‌آفرین در معرفی تاریخ و هنر کشور ایفا می‌کند را تداوم بخشد.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته