دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1394 - 09:55

بر طبق نظرسنجی یک نشریه؛ «ولادیمیر پوتین» چهره محبوب سیاسی صربستان شد

برطبق نتیجه همه‌پرسی اجتماعی که از سوی نشریه اینترنتی صربستان (New Serbian political thought) انجام شد، شهروندان صربستان به رئیس‌جمهوری روسیه اعتماد بیشتری در مقایسه با نخست‌وزیر صربستان دارند.
کد خبر : 52960

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این نظرسنجی 36 درصد از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و 34 درصد شهروندان از «الکساندر ویچیچ» نخست‌وزیر خود حمایت کردند.


در میان سیاستمداران خارجی، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «آلکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.


شهروندان صرب در پاسخ به این سوال که آیا از اتحاد صربستان و روسیه حمایت می‌کنید، 68 درصد جواب مثبت دادند و 18 درصد مخالف بودند و 12 درصد نیز از دادن رأی خودداری کردند.


همچنین در پاسخ به این سوال که اگر مجبور به این انتخاب شوید که صربستان با کدام کشور ائتلاف سیاسی و اقتصادی تشکیل دهد، 35 درصد از روسیه نام بردند، 34 درصد اعلام بی‌طرفی کردند و 21 درصد ائتلاف با اتحادیه اروپا را برگزیدند.


«جورجه وکادینوویچ» سردبیر نشریه «New Serbian political thought» به روزنامه «بلیتس» چاپ بلگراد گفت: علت محبوبیت «پوتین» در صربستان آن است که شهروندان صرب روسیه را دوست و مدافع سنتی خود می‌دانند. علاوه بر این، آن‌ها «پوتین» را به‌عنوان سیاستمدار قاطع و مدبری می‌دانند که از حل موضوعات مختلف برمی‌آید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته