دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1399 - 13:14

مراسم‌ و دورهمی‌هایی که باعث اوج گیری کرونا می‌شود

در یک مجلس عروسی در یکی از مناطق عشایری بردسکن که دو هفته قبل برگزار شد، 150 نفر از مهمانان به کرونا مبتلا شدند.
کد خبر : 529496
3056828_435.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، این روزها که متاسفانه آمار بالای تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا همه را شوکه کرده، خوب است بدانیم برگزاری مجالسی مانند عروسی چه تاثیری بر اوج‌گیری آمار کرونا دارد.در همین خصوص رئیس مرکز بهداشت بردسکن اظهار کرد: در یک مجلس عروسی در یکی از مناطق عشایری بردسکن که دو هفته قبل برگزار شد، متاسفانه 150 نفر از شرکت کنندگان به کرونا مبتلا شدند.


امامیان گفت: بردسکن در حال خروج از وضعیت قرمز است و به سمت سیاه شدن می‌رود و هم اکنون 125 نفر از کارکنان حوزه بهداشت و درمان شهرستان مبتلا به کرونا هستند و دو نفر از متخصصان زنان و زایمان بیمارستان نیز مبتلابه این ویروس شده‌اند که از دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخواست کرده ایم، متخصص زنان و زایمان به شهرستان اعزام کنند.


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بردسکن مطرح کرد: متاسفانه هنوز برخی از مردم به وجود این ویروس اعتقادی ندارند و ماسک زدن را یک ضرورت نمی‌دانند. امامیان با اشاره به این که تنها بیمارستان بردسکن 96 تختخواب دارد، گفت: هم اکنون 78 نفر در چهار بخش ویژه‌ای که به بیماران کرونایی اختصاص داده شده بستری هستند.


وی بیان کرد: هشت نفر از بیماران بستری بدحال هستند و به طور میانگین هر روز یک فوتی به ثبت می‌رسد. هم اکنون چهار بخش از بخش‌های بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و با توجه به جهشی که این ویروس داشته است، زمستان سختی را در پیش خواهیم داشت. رئیس مرکز بهداشت بردسکن از همکاری نکردن دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها گلایه کرد و گفت: متاسفانه از برخی از روستاها به مرکز بهداشت خبر می‌رسد که مجالس عروسی و ختم در روستاها برگزار می‌شود که متاسفانه شوراها و دهیاران از گزارش کردن آن به حوزه ستادی شهرستان امتناع می‌کنند.


وی ادامه داد: در بحث ویروس کرونا باید رو دربایستی‌ها را کنار گذاشت و با هر کسی که از دستور دادستان و ستاد کرونای شهرستان سرپیچی کند بلافاصله برخورد کرد و به شهرستان گزارش شود. امامیان از همکاری نکردن برخی از ادارات نیز در بحث پیشگیری و کنترل این ویروس گلایه کرد و گفت: متاسفانه برخی از ادارات مصوبات ستاد کرونا را اجرا نمی‌کنند و پای کار نیستند و حوزه بهداشت و درمان تنها اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهد.


وی اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان بردسکن متولی تبلیغات ویروس کرونا نیست و به رغم کمبود نیرو یک کارشناس متخصص بیماری ها، نصب بنر و تبلیغات را در شهر برعهده گرفته است. رئیس مرکز بهداشت بردسکن افزود: نوع علایم این ویروس هر روز تغییر می‌کند به طوری که از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بیش از 680 شکل به خود گرفته است و با این وضعیت ساخت واکسن این ویروس تا زمانی که علایم آن ثابت نشود، امکان پذیر نیست.


وی مطرح کرد: روزانه بیش از 60 تست از افراد به صورت سرپایی در مراکز و اورژانس بیمارستان گرفته می‌شود که تست بیش از 90 درصد آن‌ها مثبت است و اکثر مراجعه کنندگان براثر دورهمی‌های خانوادگی مبتلا به کرونا شده‌اند.


منبع: روزنامه خراسان


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته