دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1399 - 00:02
سازمان‌های فلسطینی:

بایدن نجات‌دهنده فلسطینی‌ها نخواهد بود/ریاست‌جمهوری بایدن و ترامپ گزینه‌های بد و بدتر هستند

پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری راه خروجی به نفع فلسطینی‌ها ایجاد نخواهد کرد زیرا تغییر چندانی در سیاست کلی آمریکا رخ نداده‌ است.
کد خبر : 529370

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، لینا الصافین تحلیلگر ارشد شبکه‌های خبری تصریح می‌کند که سیاست کلی واشنگتن در قبال مسئله فلسطین، سرزمین‌های اشغالی و رژیم صهیونیستی  با انتخاب شدن جو بایدن یا در منصب باقی ماندن دونالد ترامپ تغییر چندانی نمی‌کند.


وی ادامه می‌دهد که نگاهی به سابقه روابط بایدن با سردمداران تل‌آویو روشن می‌کند که رئیس‌جمهور منتخب، پیوند خاصی با این رژیم دارد. در اکتبر سال 1973 جو بایدن 30 ساله که به‌عنوان سناتور ایالت «دلاویر» وارد کنگره شده بود در اولین سفر خارجی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و با گلدا مایر نخست وزیر وقت اسرائیل به گفتگو نشست.



منافع آمریکا و اسرائیل به هم گره خورده‌اند


الصافی ادامه می‌دهد در این دیدار که بایدن از آن بارها به نیکی یاد کرده است، مایر می‌گوید که اسرائیل در محاصره ارتش دشمنانش است اما صهیونیست‌ها یک سلاح مخفی دارند که به آنها کمک می‌کند و آن سلاح چیزی نیست بجز اینکه آنها جای دیگری برای رفتن ندارند. از آن زمان به بعد بود که بایدن حمایت از اسرائیل را در اولویت کار خود قرار داد و رابطه بسیار نزدیکی هم با رهبران رژیم صهیونیستی برقرار کرد.


به گفته الصافین، 13 سال بعد بایدن در نطقی آتشین در سنا روشن ساخت که منافع آمریکا و اسرائیل به هم گره خورده‌اند و حفاظت از منافع تل‌آویو همانا تامین منافع واشنگتن نیز هست.




بیشتر بخوانید:


آیا انتخاب بایدن به ریاست جمهوری آمریکا واقعاً به ضرر صهیونیست‌هاست؟




بایدن در تابستان سال 1986 در نطقی خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا در خصوص سرمایه‌گذاری در سرزمین‌های اشغالی گفت که کمک مالی 3 میلیارد دلاری ایالات متحده به اسرائیل، بهترین 3 میلیارد دلاری است که ما تا‌به‌حال در جایی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. اگر اسرائیلی وجود نداشت آن‌وقت ایالات‌متحده مجبور بود یک اسرائیل بنا کند که از منافعش در منطقه محافظت کند. از همان سال بود که واشنگتن هر سال 3 میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد.


الصافین می‌افزاید که بایدن که یک صهیونیست خودخوانده است و بارها در گردهمایی‌های لابی صهیونیسم مانند آیپک و جی استریت شرکت کرده است.


فلسطینی‌ها به‌خوبی می‌دانند که نباید به تغییر رئیس‌جمهور در آمریکا دل‌خوش کرد


روز یک شنبه با انتشار اخبار مربوط به شمارش آراء و برتری بایدن بر دونالد ترامپ بخشی از فلسطینی‌ها شادمان شدند البته نه به خاطر پیروزی بایدن بلکه به دلیل شکست ترامپ.


خبرگزاری‌های فلسطینی شروع به پوشش نظرات سران فلسطینی در این خصوص کردند. نماینده ویژه رئیس تشکیلات خودگردان گفت که ما انتظار تغییر قابل ملاحظه‌ای در راهبرد آمریکا نداریم اما همین که ترامپ به عنوان گزینه بدتر کنار رفت می تواند یک امتیاز باشد.


بایدن نتانیاهو


حنان اشراوی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: درست است که اولین قدم برای خلاص شدن از شر ترامپ برداشته شده اما بایدن نیز به نجات دهنده فلسطینی‌ها بدل نخواهد شد.


مردم منطقه مخصوصا فلسطینی‌ها به‌خوبی می‌دانند که نباید به تغییر رئیس‌جمهور این کشور دل‌خوش کرد.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

برچسب ها: جو بایدن فلسطین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته