دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1399 - 10:44
حیدری مطرح کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استان‌ها برای خدمت به مردم

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و شورای استان‌ها دو مولود انقلاب اسلامی هستند و به عنوان دو بال در کنار هم به مردم خدمت می‌کنند.
کد خبر : 529152
637254889047828499.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، احمد حیدری در نشست برخط آغاز مرحله اجرایی تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: پس از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با شورای عالی استان‌ها در چند ماه پیش، به پیشنهاد دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد که واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور با نمایندگان شورای عالی استان‌ها همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.


وی افزود: امروز به دلیل شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این راستا، نشستی مجازی با حضور برخی از روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و نمایندگان شورای عالی استان‌ها تشکیل شده است.


سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نماد آزادی‌خواهان در دنیاست‌. از زمانی که شجره طیبه انقلاب اسلامی به دست امام خمینی (ره) کاشته شد و با حمایت رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا کرد، دشمنانی دارد اما با مقاومت و استقامت مردم دشمن عقب‌نشینی کرده است؛ امروز چهره مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بیش از گذشته روشن شده است و کسی نمی‌تواند چهره نورانی پیامبر را خدشه‌دار کند. همچنین چهره واقعی آمریکا و مدعیان حقوق بشر در شرایط فعلی دنیا نمایان‌تر از گذشته شده است.


حیدری ادامه داد: با توجه به ناکارآمدی برخی از مسئولان و عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف، نیاز است که دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استان‌ها با یکدیگر هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری داشته باشند و باید از ظرفیت این دو نهاد برای خدمت به مردم استفاده کنیم، دانشگاه آزاد اسلامی و شورای استان‌ها دو مولود انقلاب اسلامی هستند و به عنوان دو بال در کنار هم به مردم خدمت می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۱۷ هزار هکتار زمین، ۲۴ هزار عضو هیئت علمی، یک میلیون دانشجو و ۶ میلیون فارغ‌التحصیل ظرفیت بالایی دارد که در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد. همچنین حضور بیش از ۱۳۰ هزار عضو شورای عالی استان‌ها ظرفیت خوبی است. این افراد با رأی مردم انتخاب می‌شوند و امیدواریم با همبستگی آنان بتوانیم کارهای موثری انجام دهیم.


معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی حل مسئله و به دنبال راه حل برای مشکلات مردم روستا و استان‌هاست. چهار کارگروه در راستای تفاهم‌نامه با شورای استان‌ها تشکیل شده است. مسئولیت یکی از کارگروه‌های مشترک دانشگاه آزاد و شورای عالی استان‌ها به عهده معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد گذاشته شده است. همچنین مسئولیت یکی دیگر از کارگروه‌های مشترک به عهده معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گذاشته شده است‌.


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته