دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1399 - 09:37
مقام سابق قطری:

حکام عرب منطقه به قدرت مردم خود متکی باشند

نخست‌وزیر پیشین قطر به کشورهای منطقه توصیه کرد که قدرت خود را از مردمشان و نه از رئیس‌جمهور دموکرات یا جمهوری‌خواه آمریکا بگیرند.
کد خبر : 529138
قطر.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روسیا الیوم، حمد بن جاسم نخست‌وزیر پیشین قطر در واکنش به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه عرب خواست تا در سیاست‌های خود که اغلب مسائلی که منافع کشورها و ملت‌های عربی را تأمین نمی‌کند، تجدیدنظر کنند.


این مقام پیشین قطری افزود: معمولاً دولت‌ها و ملت‌های عرب در هر انتخابات آمریکا خود را با پیش‌بینی و تجزیه‌وتحلیل آنچه از نتایج آن حاصل خواهد شد، مشغول و سرگرم می‌کنند.


حمد بن جاسم اضافه کرد، صرف‌نظر از اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز می‌شود، عبرت‌ها و درس‌هایی وجود دارد که ما باید بر اساس منافع خود بیاموزیم.


وی گفت: قدرت کشورهای ما از کار آگاهانه‌ای که برای تحقق توسعه ملی و حاکمیت قانون انجام می‌دهیم نشئت می‌گیرد تا اطمینان حاصل کنیم که مردم گرد رهبر جمع می‌شوند.


نخست‌وزیر پیشین قطر اضافه کرد: ما قدرت خود را از یک جمهوری‌خواه یا دموکرات در کاخ سفید نمی‌گیریم؛ اما قرار است آن را از مردم خود بگیریم. ازاین‌روی، ما باید در تمام سیاست‌هایی که اغلب به خاطر اهداف و برنامه‌هایی که منافع ما را تأمین نمی‌کند، تجدیدنظر کنیم و یکی از برجسته‌ترین نمونه‌ها محاصره تحمیل‌شده بر کشور من است که بی‌اساس و ناحق انجام‌شده است.


پیش‌تر برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که کشورهایی که اخیراً با حمایت دونالد ترامپ روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگران هستند.


رسانه‌های آمریکا شنبه‌شب گزارش دادند، جو بایدن با کسب بیش از ۲۷۰ رأی الکترال در انتخابات پیروز شده است.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته