دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 17:26

یک مقام بلندپایه ارتش آلمان: برای عملیات نظامی علیه داعش به ۱۲۰۰ سرباز آلمانی نیاز است

یک مقام بلندپایه ارتش آلمان گفت :برای مبارزه با داعش به نیروی ۱۲۰۰ سرباز آلمانی نیاز است تا در هواپیماها و کشتی‌های فرستاده شده به خاورمیانه مستقر شوند.
کد خبر : 52910

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای «صدای آلمان»، «فولکر ویکر» بازرس کل ارتش آلمان، هشتم آذرماه در گفت‌وگو با روزنامه "بیلد ام.زونتاگ" تخمین زده در نبرد با گروه تروریستی داعش در سوریه به ۱۲۰۰ سرباز آلمانی نیاز است.


وی این سربازان را "از نظر نظامی برای کار با هواپیماها و کشتی‌ها" لازم دانست.


به گزارش صدای آلمان، برلین که به درخواست پاریس وارد عملیات علیه این گروه تروریستی شده است، بتازگی اعلام کرد با اعزام جت‌های "تورنادو" و ناوچه جنگی به منطقه خاورمیانه، در عملیات علیه گروه تروریستی داعش شرکت می‌جوید.


همچنین صدراعظم آلمان و مقام‌های امنیتی و نظامی در تصمیمی مشترک اعلام کردند این کشور یک هواپیمای تانکر سوخت‌رسان و امکانات شناسایی ماهواره‌ای نیز به منطقه خواهد فرستاد.


وزارت دفاع آلمان سرگرم بررسی جزئیات این عملیات نظامی است.


به گزارش این تارنما، کابینه آلمان دهم آذر در این مورد تصمیم خواهد گرفت.


مجلس آلمان نیز طی چند روز آینده موضوع همکاری نظامی آلمان در مقابله با داعش را بررسی می‌کند. احتمال رای مثبت نمایندگان به این موضوع بسیار بالاست.


بازرس کل ارتش آلمان مشارکت این کشور در پیکار با داعش را بزرگ‌ترین ماموریت خارجی این کشور در دوره کنونی خواند و افزود مدت زمان عملیات نظامی آلمان علیه داعش به تصمیم مسئولان سیاسی کشور بستگی دارد؛ وگرنه «ارتش از نظر نظامی توانمند است».


وی افزود نیروی هوایی ارتش قادر است چهار تا شش فروند جت جنگی "تورنادو" را به این ماموریت اختصاص دهد که در قالب دو گروه در عملیات نظامی مشارکت داشته باشند.


به گفته او، این جنگنده‌ها را می‌توان در دو پایگاه مختلف مستقر کرد و به همین منظور نیز هم اکنون گفت‌وگوهایی با ترکیه و اردن در مورد استفاده از دو پایگاه نظامی این دو کشور در جریان است.


از نظر بازرس کل ارتش آلمان، بزرگ‌ترین خطری که می‌تواند جان خلبانان آلمانی را تهدید کند، شلیک موشک‌ زمین به هوا از سوی داعش است. وی گفت: ما خود را در این مورد آماده کرده‌ایم و در همکاری با همپیمانان خود اقدام‌های احتیاطی لازم را برای حفاظت از سربازان‌مان در نظر گرفته‌ایم.


ویکر مشارکت آلمان در ائتلاف هوایی ضد داعش را در شرایط کنونی منتفی دانست و تاکید کرد «از نظر نظامی وقتی (کاری) معنا می‌دهد که به آن نیاز باشد. در این مورد توانایی ما در شناسایی و ردیابی چیزی است که به آن نیاز است.»


به گزارش صدای آلمان، پس از حملات بیست‌ودوم آبان‌ماه پاریس، رئیس‌جمهوری فرانسه از آمریکا، روسیه، انگلیس، ایتالیا و آلمان خواست با تشکیل یک ائتلاف گسترده، مبارزه مشترک علیه داعش را آغاز کنند.


تاکنون در ائتلاف هوایی علیه داعش آمریکا، فرانسه، روسیه و کشورهای عربی همکاری داشته‌اند.


قانون اساسی آلمان به این کشور اجازه نمی‌دهد نقش فعال و پررنگی را در جنگ علیه کشورهای دیگر به‌ویژه به شکل بمباران هوایی ایفا کند.


به گزارش صدای آلمان، کارشناسان تخمین می‌زنند برای ناوچه جنگی که آلمان قصد اعزام آن به منطقه را دارد، به بیش از ۲۰۰ سرباز نیاز است. این ناوچه ماموریت دارد با پدافند هوایی، از ناو هواپیمابر "شارل دو گل" فرانسه در آب‌های دریای مدیترانه حفاظت کند.


داعش از پارسال نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


آمریکا، فرانسه و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زده‌اند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته