دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1399 - 19:53
دکتر ولایتی:

شرط تحقق صلح افغانستان خروج نیروهای آمریکایی است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: یکی از شروط اصلی تحقق صلح افغانستان خروج نیروهای آمریکایی است.
کد خبر : 529050
AALI3775.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجه و بین‌الملل گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی عصر امروز با «دبورا لاینز»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.


دو طرف در این دیدار درباره روند مذاکرات بیناافغانی گفتگو کردند و نماینده سازمان ملل متحد بر لزوم ایفای نقش مؤثر ایران در حل موضوع افغانستان تأکید کرد.


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و نماینده سازمان ملل متحد در امور افغانستان بر لزوم جلب حمایت‌های بین‌المللی برای پیشبرد مذاکرات بیناافغانی تأکید کردند.


ولایتی در این دیدار گفت: سازمان ملل متحد همواره تلاش کرده است تا صلح در افغانستان برقرار شود و جمهوری اسلامی ایران نیز به‌عنوان همسایه مهم افغانستان همواره بر لزوم برقراری صلح در این کشور تأکید کرده است.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر تلاش صادقانه‌ای در جهت پیشبرد صلح در افغانستان حمایت می‌کند، گفت: ملت ایران و افغانستان اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی زیادی دارند و ایران همواره در کنار دولت و ملت افغانستان ایستاده است و آن‌ها را در راستای کمک‌ها و مطالبات سازمان ملل متحد همراهی خواهد کرد تا روند مذاکرات صلح افغانستان به سرعت دنبال شود.


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با ابراز امیدواری درباره مذاکرات مطلوب، مفید، سازنده‌ و پایان جنگ در افغانستان، گفت: یکی از شروط بسیار مهم برای صلح این است که نیروهای خارجی به‌ویژه آمریکایی‌ها از خاک افغانستان خارج شوند.


ولایتی تأکید کرد: مشکلات داخلی افغانستان بیشتر به‌دلیل دخالت خارجی‌هاست و امیدواریم با حضور نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در این عرصه و همکاری کشورهای منطقه بتوانیم صلح را برای مردم افغانستان به ارمغان بیاوریم.


لاینز نیز در این دیدار خواستار حل سریع و پیشبرد مذاکرات بیناافغانی و نقش بسیار مهم و راهبردی جمهوری اسلامی ایران در این روند شد و عنوان کرد: ایران به‌عنوان همسایه کلیدی افغانستان جایگاه بسیار مهمی در منطقه دارد و ما به کمک ایران برای حل روند صلح بیناافغانی بسیار امید داریم.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته