دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1399 - 05:15
بیانیه ناتو در استقبال از پیروزی بایدن؛

بایدن را حامی قوی ناتو و روابط دو سوی آتلانتیک می‌دانیم

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه جو بایدن حامی قوی این پیمان است، از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به گرمی استقبال کرد.
کد خبر : 528843
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، استولتنبرگ شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: از انتخاب بایدن به ریاست جمهوری آمریکا به گرمی استقبال می‌کنم. بایدن را به عنوان یک حامی قوی ناتو و روابط دو سوی آتلانتیک می‌دانم.


وی افزود: رهبری آمریکا در دنیای غیرقابل پیش‌بینی بیش از پیش اهمیت دارد. من منتظر همکاری بسیار نزدیک با بایدن، معاونش کامالا هریس و دولت جدید هستم تا روابط میان آمریکای شمالی و اروپا را بیش‌تر تقویت کنیم.


روابط دو سوی آتلانتیک که در دهه‌های اخیر در مسائلی چون موافقت نامه های تجاری، پروتکل کیوتو، جنگ عراق و ... آسیب دیده بود، پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» و اختلاف مواضع دو طرف در موضوعات بین‌المللی نظیر ناتو، تعهدات بین‌المللی همچون پیمان پاریس، برجام و تحریم های یکسویه، مسائل تجاری و سایر بحران‌های بین‌المللی به اوج خود رسید.


جو بایدن با کسب ۲۹۰ رأی الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رأی دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.


رئیس جمهوری منتخب آمریکا شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رأی دادند و چه آنهایی که به من رأی ندادند.


با این حال ترامپ هنوز شکست را نپذیرفته و بامداد یکشنبه در توئیتی نوشت که ۷۱ میلیون رأی قانونی به دست آورده و در انتخابات برنده شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته