دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 16:30

آزادشدن یک لنج ایرانی ربوده‌شده با غافلگیری دزدان دریایی سومالیایی

رسانه‌های سومالی گزارش کردند خدمه یک لنج ماهیگیری ایرانی که چند روز پیش به دست دزدان دریایی ربوده شده بود، ربایندگان خود را کشتند و فرار کردند.
کد خبر : 52883

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، شاهدان عینی و ماهیگیران محلی گفتند: لنج ایرانی بعد از تیراندازی و کشته شدن چند دزد دریایی آزاد شد.


هفته گذشته یک لنج ماهی‌گیری ایرانی با 15 خدمه در آب‌های ساحلی شهر «ایل» واقع در شمال سومالی ربوده شده بود که در نهایت خدمه لنج ربوده‌شده موفق شدند با دسترسی به سلاح دزدان دریایی و با غافلگیر کردن آنها در هنگام خواب، به سویشان تیراندازی کنند.


در این درگیری که در آب‌های «هراردیری» واقع در شمال سومالی رخ داد، خدمه لنج سه دزد دریایی را کشتند و چهار نفر دیگر را با خود ربودند.


دزدان دریایی پیشتر نیز بارها به لنج‌ها و کشتی‌های ایرانی در سواحل سومالی حمله کرده‌ بودند. اواخر اسفند سال گذشته دو شناور دیگر ایرانی ربوده شدند که سرنشینان یکی از آنها موفق شد اواسط تابستان فرار کند، ولی گفته می‌شود کشتی دوم با 26 خدمه همچنان گروگان دزدان دریایی است.


سازمان ماهیگیری امن که برای کاهش ماهیگیری غیرقانونی در اقیانوس هند و به‌ویژه سواحل سومالی فعالیت می‌کند اعلام کرده است ایران بزرگترین سهم را در ماهیگیری خارجی در آب‌های سومالی دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته