دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1399 - 08:26
جهانگیر سیدعباسی، کارشناس والیبال، در گفت‌وگو با آنا:

آلکنو بعد از ولاسکو معتبرترین مربی خارجی تیم ملی است/ در دنیا مانند سرمربی آرژانتینی کم است

کارشناس والیبال کشورمان گفت: آلکنو در بین مربیان امروزی که به والیبال ایران آمدند اسم و رسم بیشتری دارد و بعد از ولاسکو معتبرترین مربی خارجی تیم ملی ایران است.
کد خبر : 528791
1647398_186.jpg

جهانگیر سیدعباسی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره آلکنو و کاستلانی دو گزینه هدایت تیم ملی والیبال ایران گفت:  هر دو این مربیان در  والیبال دنیا جزء مربیان  اسم و رسم دارها هستند اما هر کدام فلسفه متفاوتی در مربی‌گری دارند. آلکنو نماینده والیبالی است که بیشتر ما آن را با فیزیک برتر و قدرت بدنی بازیکنانش می‌شناسیم و کاستلانی یک مربی  نزدیک به والیبال ایران و از مکتب ولاسکو است.


وی در پاسخ به این سوال که برخی کارشناسان والیبال معتقدند مربیان بلوک شرق مناسب برای والیبال ایران نیستند، تاکید کرد: هر یک از این دو مربی، ویژگی‌ها و شاخص‌های قابل احترامی در والیبال دارند و از مربیان به نام و با دانش دنیا محسوب می‌شوند. اما آلکنو اگر چه از شرق می‌آید، ولی خصوصیات منحصر به فردی دارد که شاید در این مقطع نیاز والیبال ما  را بهتر رفع کند. این مربیها در گام اول فقط تا پایان المپیک با ما قرارداد خواهند داشت. بنابراین بحث ما برای بازه زمانی کوتاه مدت است و به همین دلیل است که آلکنو هم به لحاظ داشتن سابقه حضور در المپیک و داشتن دو مدال طلا و برنز از این رویداد و مدیریت عالی و نظم ذهنی قوی‌تر، بر کاستلانی ترجیح دارد.


کارشناس والیبال ایران در پاسخ به این سوال که چرا بعد از آلکنو، مربی در حد و اندازه او هدایت تیم ملی را قبول نکرد، اظهار داشت: اولا اینکه در جهان والیبال تعداد مربیان همسنگ ولاسکو خیلی کمند و برای جایگزینی وی انتخاب‌های زیادی نداشتیم.


سیدعباسی تاکید کرد: دوم اینکه ترجیح مربیان برتر دنیا حضور در باشگاه‌های تاپ اروپا و لیگ‌های معتبر جهانی است  تا حضور در تیم‌های ملی. معتقدم فدراسیون والیبال بعد از ولاسکو بارها، دنبال مربیان درجه اول دنیا رفته، ولی به هر دلیلی موفق به جذب آنها نشده است. آلکنو در والیبال امروزی از همه مربیان خارجی که به ایران آمده‌اند اسم و رسم بیشتری دارد و شاید بعد از ولاسکو معتبرترین مربی خارجی تیم ملی ما خواهد بود.


وی گفت: البته باید بگویم آلکنو بنا به دلایل شخصی انگیزه بسیار بالایی برای موفقیت با والیبال ایران در المپیک را دارد. امیدوارم در نهایت هر انتخابی که صورت می‌گیرد به نفع والیبال ایران باشد، ما میدان المپیک را پیش‌رو داریم و حضور قدرتمند در این رویداد بزرگ برای همه کشورهای دنیا اهمیت دارد.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته