دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1394 - 10:30
در گفت‌وگو با آنا

سعید برخورداری: قطری‌ها با پول المپیکی شدند/ دیر رسیدن لژیونرها دلیل ناهماهنگی بازیکنان بود

دروازه‌بان تیم ملی هندبال کشورمان گفت: قطر تیم چند ملیتی بود و سرمایه گذاری خیلی خوبی را در هندبال انجام داده اما در اصل تیم ملی ایران قهرمان آسیا شد.
کد خبر : 52873

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، مسابقات هندبال انتخابی المپیک ریو 2016 در قطر برگزار شد و تیم ملی هندبال ایران نتوانست به صورت مستقیم به المپیک ریو صعود کند. حالا این تیم برای حضور در المپیک ریو 2016 باید شانس خود را در رقابت‌های انتخابی بعدی المپیک امتحان کند.


سعید برخورداری، دروازه بان تیم ملی هندبال در خصوص عملکرد این تیم در مسابقات انتخابی المپیک به خبرنگار آنا گفت: «با توجه به تمرینات فشرده ای که داشتیم هدف اصلی‌مان این بود که جواز حضور در المپیک ریو را کسب کنیم اما این اتفاق نیفتاد ولی در مجموع نتیجه قابل قبولی کسب کردیم و از آن راضی هستیم.»


وی افزود: «قطر تیم چند ملیتی است که سرمایه گذاری بسیار مناسب را در هندبال انجام داده است اما در اصل تیم ملی ایران قهرمان آسیا شد چرا که قطر را نمی توان به عنوان یک تیم آسیایی پذیرفت. از طرف دیگر رقابت با تیم نایب قهرمان جهان کاری به مراتب سخت و دشوار بود. این تیم حتی تماشاگران قطری هم نداشت و تنها با امکانات و پول توانست جواز حضور در ریو را کسب کند.»


دروازه‌بان تیم ملی هندبال در واکنش به این سوال که اگر در خط دفاعی ضعف نداشتید، نتیجه بهتری کسب می کردید، عنوان کرد: «در تمرینات، ما شرایط سختی داشتیم به این دلیل که لژیونرهای تیم نتوانستند در تمرینات حضور داشته باشند و به همین دلیل حدود 4 ماه قبل از مسابقات تیم با عده ای از بازیکنان تمرین می کرد.»


وی گفت: «متاسفانه تاریخ این مسابقات هم با تیم های باشگاهی تداخل پیدا کرده بود و لژیونرهای تیم ملی نتوانستند به موقع در تمرینات حاضر شوند و تنها دو هفته مانده به رقابت ها به تیم ملحق شدند به همین دلیل در ابتدای بازی ها بازیکنان کمی با یکدیگر ناهماهنگ بودند اما این شرایط به مرور تغییر کرد و بازیکنان روز به روز بهتر شدند.»


برخورداری با توجه به راهیابی ایران به بازی پلی آف ادامه داد:« در بازی پلی آف کار سختی را در پیش رو داریم. برای برنده شدن مقابل هر تیمی باید کار بزرگی انجام دهیم. امیدوارم که به یکی از تیم های آفریقایی و یا آمریکای لاتین بخوریم که در این صورت شانس صعودمان نسبت به رویارویی با تیم های اروپایی خیلی بیشتر است.»


دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران خاطر نشان کرد: «با توجه به اینکه زمان زیادی برای آماده‌سازی تیم تا بازی‌های پلی آف نداریم باید تمام تمرکزمان را روی این بگذاریم که بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم و در صورت مشخص شدن حریف ایران در بازی پلی آف باید تیم هایی را برای بازی تدارکاتی انتخاب کنند که به حریفان‌مان شباهت های تکنیکی و تاکتیکی بیشتری داشته باشند.»


وی همچنین در پایان به برنامه های فدراسیون جهت آمادگی تیم ملی هندبال برای مسابقات پیش رو اشاره کرد و گفت:« تا چند روز دیگر درمسابقات لیگ شرکت خواهیم کرد و حدود سه الی چهار هفته درگیر این مسابقات هستیم. با توجه به اینکه مقدماتی جام جهانی در کشور بحرین برگزار می شود چند وقت دیگر تیم جهت آمادگی به کشور لهستان اعزام خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته