دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 15:48
2 خبر/

دانشجوی واحد فسا عنوان سومی جشنواره شعر دانشجویی از قبله تا کربلا را کسب کرد

شعر 108 دانشجوی در حال تحصیل از 20 استان کشور به دبیرخانه جشنواره شعر دانشجویی رسید.
کد خبر : 52853

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، احمد ملک‌پور دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی داریون از توابع شهرستان شیراز و فاطمه جم دانشجوی دانشگاه صنعتی شیراز عنوان اول و دوم این جشنواره را کسب کردند.


عنوان سوم این جشنواره نیز به طور مشترک به مریم ملکی گلندوز از دانشگاه پیام نور واحد خلخال در استان اردبیل و فائزه سادات نقیب القراء از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا رسید.


در آیین اختتامیه این جشنواره، هادی فردوسی شاعر جوان استان فارس به شعرخوانی و سخنرانی پرداخت.


این جشنواره را کانون شعر و ادب دانشکده فنی و حرفه ای شیراز (شهید باهنر) با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس و کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه بقیة الله شیراز برگزار کرد.


برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا


حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب در دانشکده ادبیات نمود.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا در تبیین جایگاه کتاب و کتاب خوانی اظهار کرد:‌ با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه فن آوری اطلاعات و گسترش شیوه های انتقال اطلاعات، همچنان کتاب و کتابخانه از جایگاه ویژه خود برخوردار است و به نظر نمی‌رسد هیچ یک از شیوه های امروزی اطلاع رسانی بتواند در انتقال مفاهیم، اندیشه‌ها و به ویژه احساسات با کتاب برابری کند.


دکتر نوشاد قاسمی افزود: اندیشه‌های ژرف و احساسات عمیقی که از طریق کتاب منتقل می‌شود به دلیل شیوه خاص انتقال، از تاثیر گذاری و ماندگاری به مراتب بیشتری برخوردار است و با هیچ شیوه دیگری قابل جایگزینی نیست. برای دستیابی به یک درک عمیق از تولیدات علمی و فرهنگی دیگران کتاب و کتابخوانی یک ضرورت اجتناب ناپإیر است.


مدیر روابط عمومی واحد فسا هم برگزاری نمایشگاه کتاب را یکی از راه‌های ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور دانست.


زیبا هدایت گفت: کتاب از ارزشمندترین تحفه هایی است که خداوند تعالی به بشر ارزانی داشته است. خالق مهربان عالم، وجود انسان را به قدرت فکر و دانایی از سایر موجودات ممتاز کرد و در نشان دادن اهمیت بسزای علم و دانایی در کتاب آسمانی اش قرآن مجید به قلم و آنچه می نویسند سوگند یاد فرمود که، «والقلم و ما یسطرون». این سوگند بلندای مقام کتاب را نشان می دهد تا آنان که راه کمال می جویند کلید صعود و پیروزی را بیابند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته