دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1399 - 00:02
نشریه هیل گزارش کرد؛

ناکارآمدی طرح اقتصادی بایدن در کاهش نگرانی‌ها/رای‌دهندگان با دغدغه اقتصادی به ترامپ رای دادند

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها شاید بتواند پیروز میدان انتخابات شود اما طرح وی برای بهبود اوضاع اقتصادی نتوانسته از نگرانی هوادارانش بکاهد.
کد خبر : 528497
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، براد بانون تحلیلگر ارشد نشریه هیل اعتقاد دارد که این احتمال قوت گرفته است که جو بایدن بتواند انتخابات ریاست جمهوری را برنده شود ولی وی نتوانسته به تعهد اصلی خودش در القاء حس آرامش به هوادارانش برای داشتن آینده اقتصادی بهتر موفق باشد.


اقتصاد آمریکا


ناتوانی دموکرات‌ها در غلبه بر مشکلات اقتصادی مشهود است


وی معتقد است که اوضاع برای یک پیروزی بزرگ مساعد شده بود اما دموکرات‌ها نتوانستند از آن بخوبی استفاده کنند. بیماری کرونا باعث مرگ بیش از 240 هزار نفر شده بود و پیامدهای اقتصادی آن هم گریبان دولت دونالد ترامپ را به سختی گرفته بود. اگر دموکرات‌ها روی همین دو معضل کار می‌کردند و طرحی کارگشا برای غلبه بر این مشکلات ارائه می‌دادند به راحتی می‌توانستند در انتخابات پیروز میدان شوند و رقیب آنها رقابت شانه به شانه با آنها نداشت. 




بیشتر بخوانید:


بایدن قادر به بهبود اوضاع آمریکا نخواهد بود/امتحان بد معاون اول اوباما در ۸ سال معاونت ریاست‌جمهوری




بانون ادامه می‌دهد که بر اساس نظرسنجی‌ها دو نگرانی عمده که مردم را تحت فشار قرار داده بود تنگناهای اقتصادی بود و بی عدالتی نژادی ولی به‌هر‌حال همگان از  مشکلات اقتصادی بیشتر گله داشتند. اولويت یک‌سوم رای‌دهندگان مشکلات اقتصادی بود و این افراد به ترامپ تمایل داشتند حال آنکه یک‌پنجم رای‌دهندگان اولویتشان غلبه بر بی‌عدالتی نژادی بود که این دسته هم به بایدن تمایل داشتند. همین مسئله نشان می‌دهد که پیام اقتصادی دموکرات‌ها مورد قبول واقع نشده بود و مردم ترامپ را در غلبه بر مشکلات اقتصادی تواناتر می پندارند.


وی تصریح می‌کند که توافق ترامپ در سر‌و‌سامان دادن به اقتصاد کار بایدن را اگر به کاخ سفید راه یابد بسیار مشکل خواهد کرد. اگر دموکرات‌ها پیام خوبی در این زمینه برای مردم نداشته باشند و نتوانند بر رکود اقتصادی 12 ساله چیره شوند آنها به شدت با مشکل روبرو خواهد شود.


مردم جمهوری‌خواهان را به دلیل کارکرد اقتصادی کمتر سرزنش می‌کنند


وی ادامه می‌دهد که طرح بایدن به نام "بهتر بسازیم" آنقدر قوی نبود که از نگرانی‌های اقتصادی مردم کم کند. هر دو رکود اقتصادی اخیر در دوره ریاست جمهوری‌خواهان شروع شد اما بسیاری از رای‌دهندگان هنوز هم از کارکرد اقتصادی دموکرات‌ها گله دارند نه از جمهوری‌خواهان. 


بیکاری آمریکا


بانون معتقد است که انتخابات اخیر ثابت کرد که هواداران دموکرات‌ها خواهان تغییر هستند. آنها هم از بابت اقتصادی هم در خصوص عدالت نژادی از بایدن انتظار بهبود اساسی اوضاع را دارند حال اگر بایدن به کاخ سفید راه یابد و نتواند انتظارات رای‌دهندگان را برآورده کند با ریزش شدید طرفدارانش مواجه خواهد شد و شاید تا سال‌ها مردم آمریکا این ناتوانی دموکرات‌ها را فراموش نکنند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته