دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 14:35
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد

توزیع 7000 تراکتور و نیسان میان مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد از توزیع 2000 تراکتور در سطح کشور بین مددجویان در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی آنان خبر داد و گفت: 5000 خودروی وانت نیسان نیز به مدجویان تحویل داده می‌شود که در مرحله نخست 1000 خودرو آماده تحویل است.
کد خبر : 52840

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ سید پرویز فتاح در بیست و نهمین سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم و مسئولان شیعه و سنی در زمینه رسیدگی به امور محرومان با هم متحد هستند و این جلسه نیز نمادی از این وحدت بین مردم و مسئولان و خدمتگزاران به آنها‌ست، افزود: اصلی‌ترین جنبه وحدت این استان پرداخت زکات توسط تشیع و اهل تسنن است به طوری که این امر باعث شده تمام وام‌های کمیته امداد به صورت قرض الحسنه به افراد اعطا شود.


رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تعداد مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان زیبنده این استان نیست ادامه داد: باید از تمام ظرفیت نظام برای ریشه‌کنی فقر در این جامعه استفاده کنیم و از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان سیستان و بلوچستان در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم محروم کمک بگیریم.


فتاح بر ارائه خدمات بی‌منت به نیازمندان جامعه بیان کرد: پرداخت وام‌های قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد باید همواره استمرار داشته باشد و حتما باید این ارقامی که به عنوان وام در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد به مردم پرداخت شود.


رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تدوین علمی و کاربردی تعیین شاخص های فقر می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش روی دست اندرکاران عرصه فقرزدایی در کشور را مرتفع سازد، یادآور شد: ضرورت تغییر نگاه نسبت به نیازمندان امری ضروری است که در این راستا کشف استعدادها و توانمندی آنان از برنامه‌های این نهاد است. در این زمینه نیازمند همکاری دولت، مجلس و تمامی دستگاه‌ها هستیم و از تمام ظرفیت کشور به نفع محرومان استفاده خواهیم کرد.


فتاح با بیان اینکه تکریم خانواده‌های تحت حمایت و توجه به مسائل فرهنگی آنان از دیگر اولویت‌های این نهاد است، افزود: تلاش داریم در بحث فرهنگی و اعتقادی خانواده‌ها، از ظرفیت روحانیون و حوزه‌ها بهره مند شویم.


رئیس کمیته امداد اشاعه فرهنگ انفاق در جامعه را از دیگر برنامه‌ها برای فقر زدایی خواند و افزود: مردم ما به لحاظ فرهنگی آمادگی انفاق را دارند که این روحیه باید در آنها تقویت شود.


فتاح در دیدار با آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان نیز هدف از سفرهای استانی خود را خدمات رسانی بیشتر به مردم با استفاده از روش‌ها و ایده‌های جدید عنوان کرد و افزود: محرومان و نیازمندان جزء پیکره این نظام هستند و هیچ فرقی با مردمان سایر استانها نمی‌کنند چراکه زیر بال عاطفی نظام قرار گرفته‌اند.


وی کمیته امداد را بازوی نظام دانست و تاکید کرد: کمیته امداد بازوی نظام و یاری‌گر ائمه جمعه استان‌ها برای تسریع به خدمات بیشتر به محرومان و نیازمندان خواهند بود و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی به روند خدمت رسانی به نیازمندان شتاب می‌بخشد.


رئیس کمیته امداد با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در جهت استمرار دیدار با خانواده های مددجو و ریشه کنی فقر و حمایت از مستضعفان به عنوان مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی ایران و رویکرد ویژه دولت، افزود: استفاده از تمام ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای در جهت ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان باید در اولویت قرار گیرد.


70 درصد مردم سیستان و بلوچستان بهره مند از خدمات کمیته امداد، از طیف اهل تسنن هستند


همچنین در این دیدار آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه کمیته امداد بدور از حاشیه سازی خدمت بی منت را در جامعه حکمفرما می کند، گفت: کمیته امداد در استان به نوعی عمل کرده که خیلی از توطئه های دشمنان در راستای سوء استفاده از توان مالی افراد، خنثی کرده است.
امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه کمیته امداد با کف جامعه سر و کار دارد، خاطرنشان کرد: 70 درصد مردم سیستان و بلوچستان بهره مند از خدمات کمیته امداد، از طیف اهل تسنن هستند.
سلیمانی با اشاره به اینکه کمیته امداد دست رافت امام خمینی رحمت الله علیه بر محرومان و نیازمندان است، گفت: خدمات کمیته امداد برای همگان قابل ملموس است و امدادگری در کمیته امداد به عنوان یک شغل به حساب نمی آید،امدادگران کمیته امداد با احیای یک انسان با توان اقتصادی کم، در مسیر ائمه معصومین گام بر می دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته