دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1399 - 08:55
آخرین اخبار از انتخابات آمریکا؛

تدابیر امنیتی در میشیگان افزایش یافت/ برتری بایدن بر ترامپ در آریزونا

آخرین اخبار، نظرسنجی‌ها، ویدئوها و اظهارنظرهای مسئولان آمریکایی را در زمینه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در این گزارش بخوانید.
کد خبر : 528277
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در ساعات پایانی شب گذشته (چهارشنبه) با شمارش آرا جو بایدن در ایالت‌های مهم از دونالد ترامپ سبقت گرفت و به پیروزی نزدیک‌تر شد. بعد از تغییر آرا، از سوی ترامپ و حامیانش ادعای «تقلب بزرگ» مطرح شده است.


همچنین رئیس کمیسیون انتخاباتی ایالت ویسکانسین در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت همه آرا در این ایالت شمارش شده‌اند و بایدن با اختلاف 20 هزار و 697 رأی پیروز شده است. در عین حال گفته می‌شود سایت‌های شرط‌بندی در آمریکا شانس پیروزی بایدن را به بیش از ۸۰ درصد افزایش داده‌اند.


 این تحولات باعث شد ستاد انتخاباتی ترامپ خواستار بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین شود. رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد آرای رئیس‌جمهور در ویسکانسین در محدوده تعیین‌شده برای درخواست بازشماری آرا قرار دارد و فوری درخواست بازشماری خواهند داد.


مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز سخنان وی را درباره نتیجه انتخابات، لزوم توقف شمارش آرا و ادعا در دزدیدن آرا فضاحت‌بار خواند.


 طبق آخرین شمارش آرا، در ایالت تنسی بایدن ۳۷.۴ و ترامپ ۶۰.۷ درصد آرا را کسب کردند. همچنین حساب کاربری سی‌ان‌ان  در توئیتر بایدن را پیروز ویسکانسین خواند و ۱۰ رأی الکترال به نفع وی شمارش کرد.


آخرین تحولات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا‌‌؛


06:01 مرکز ادیسون آرای بایدن و ترامپ را در ایالت‌های مختلف اعلام کرد؛


آریزونا (86 درصد آرا)/ بایدن50.7 ، ترامپ 47.9 


جورجیا (95 درصد آرا) / ترامپ 49.8، بایدن 49


نوادا (86 درصد آرا) / بایدن 49.3، ترامپ 48.7


پنسیلوانیا (88 درصد آرا)/ ترامپ 50.9، بایدن 47.8


03:26 نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن عصر چهارشنبه مطمئن بود در آرای الکترال کالج پیروز شده است.


نانسی پلوسی


وی در نامه‌ای به اعضای حزب دموکرات نوشت: مردم آمریکا آشکارا نامزد مدنظر خود را از درون صندوق‌های رأی انتخاب و بایدن و کامالا هریس را راهی کاخ سفید کردند.


03:08 ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: وکلای ما خواستار مشارکت در نظارت بر شمارش آرا شده‌اند، اما این به اعتبار ساختار انتخاباتی ما خدشه وارد می‌کند.


وی افزود: به اعتبار ساختار انتخابات ریاست جمهوری خدشه وارد شده و این موضوع باید بررسی شود.


01:47 پلیس میشیگان تدابیر امنیتی را در این ایالت افزایش داد و نیروهای پلیس در نقاط مختلف شهرها و مراکز شمارش آرا ازجمله در دیترویت مستقر شده‌اند.


01:28 نیویورک تایمز و سی‌ان‌ان: بایدن در ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین پیروز شد و 26 الکترال کسب کرد.


بایدن


00:56 سی‌ان‌ان: بایدن در میشیگان پیروز و 16 الکترال به نامش ثبت شد.


00:46 بایدن گفت: تا زمانی که آخرین آرا شمارش نشوند، اعلام پیروزی نمی‌کنم. من همچون یک رئیس‌جمهور آمریکا حکومت خواهم کرد. رئیس‌جمهور نماینده همه آمریکایی‌هاست و این همان کاری است که انجام خواهم داد.


وی افزود: ایالات متحده سخت‌ترین دوران را پشت سر می‌گذارد و باید با احترام با یکدیگر رفتار کنیم و مراقب هم باشیم.


نامزد دموکرات‌ها عنوان کرد: ما در میشیگان 50 هزار رأی بیشتر از جمهوری‌خواهان داریم. 150 میلیون نفر در بزرگترین انتخابات تاریخ ایالات متحده رأی دادند. ما در پنسیلوانیا برنده خواهیم شد، زیرا 78 رأی پستی به نفع ماست. مطمئن هستیم پیروز خواهیم شد و این پیروزی دموکراسی و آمریکا خواهد بود.


00:32 رويترز به‌نقل از مسئول وزارت امنیت داخلی آمریکا: دلیلی وجود ندارد هر نیروی خارجی بخواهد مانع از شمارش آرا شود.


00:29 ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا معتقدند ادعاهای ترامپ درباره صحت انتخابات آمریکا به اعتماد افکار عمومی آسیب می‌زند.


00:18 رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ با وجود تکمیل نشدن فرایند شمارش آرا یا مشخص شدن نتیجه در شبکه‌های رسمی و مرکز ادیسون، در ایالت پنسیلوانیا اعلام پیروزی کرد.


وی مدعی شد: اعلام پیروزی ما در پنسیلوانیا بر مبنای حدس و گمان نیست، بلکه با آمار و ارقام است. وجود برخی گزارش‌ها از اختلاف آرا در برخی بخش‌های ایالت ویسکانسین صحت نتیجه انتخابات را با تردید جدی مواجه کرده است.


در حال به‌روزرسانی...


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته