دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 13:48

آغاز روند تبادل اسرای لبنان و گروه «جبهه‌النصره»

شبکه تلویزیونی «العربیه» ظهر امروز از آغاز اجرای بندهای طرح تبادل گروگان‌های نیروهای ژاندارمری لبنان نزد «جبهه‌النصره» با نیروهای مسلح بازداشتی وابسته به این گروه خبر داد.
کد خبر : 52815

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، شبکه «العربیه» ظهر امروز یکشنبه گزارش کرد: روند اجرای بندهای طرح مبادله 16 گروگان‌ نیروهای ژاندارمری لبنان نزد تروریست‌های «جبهه‌النصره» با زندانیان وابسته به این گروه آغاز شد.



ظهر امروز یکشنبه کامیون‌های حامل مواد غذایی و دارویی مورد نیاز افراد مسلح، به‌وسیله ارتش لبنان به سوی منطقه «وادی حمید» واقع در ارتفاعات منطقه مرزی «عرسال» در شرق لبنان ارسال شد و در مقابل 16 گروگان نیروهای امنیتی به‌وسیله گروه تروریستی «جبهه‌النصره» نیز به این منطقه انتقال داده شدند.


اسرای دو طرف در «جرود» عرسال تبادل شده‌اند اما رسانه‌های لبنان هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.


نیروهای امنیتی لبنان روز گذشته (شنبه) نیز با صدور بیانیه‌ای از رسانه‌های لبنانی خواستند از انتشار اخبار نادرست پرهیز و تنها به اخبار رسمی در این زمینه استناد کنند.


این پرونده پس از یک سال و چهار ماه در حال حل شدن است.


پایگاه خبری «العهد» لبنان نیز در خبری فوری اعلام کرد که 20 خودروی وابسته به نیروهای امنیتی لبنان به همراه چند خودروی امدادی وابسته به صلیب سرخ لبنان به مقر لشکر هشتم لبنان در شهرک «اللبوه» لبنان ارسال شدند که چنین موضوعی نزدیک شدن تبادل اسرا را نشان می‌دهد.


مبادله اسرای لبنانی با زندانیان افراد مسلح با میانجی‌گری قطر انجام می‌شود. منابع خبری از حضور طرف قطری در منطقه مرزی عرسال خبر دادند.


شیخ «مصطفی حجیری» مشهور به «ابو طاقیه» که پیشتر به‌وسیله دستگاه قضایی لبنان به‌علت ارتباط با گروه‌های تروریستی به حبس ابد محکوم شده بود، احتمالا به‌عنوان یکی از خواسته‌های افراد مسلح به خارج از لبنان انتقال داده خواهد شد. «ابو طاقیه» شب گذشته در عرسال در حال خداحافظی با خویشاوندان خود مشاهده شده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: جبهه‌النصره
ارسال نظر
هلدینگ شایسته