دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1399 - 09:35

شب گذشته در انتخابات آمریکا چه گذشت؟/ پیروزی بایدن در آرای الکترال و برتری ترامپ در آرای مردمی

شب گذشته تا صبح امروز انتخابات آمریکا شاهد تحولات زیادی بود که عمده آن امیدواری را در اردوگاه دموکرات‌ها بیشتر کرده است.
کد خبر : 528025
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، از شب گذشته تاکنون و هم‌زمان با شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقابت تنگاتنگی میان جو بایدن و دونالد ترامپ بر سر کسب آرای مردمی و الکترال کالج به‌وجود آمده، ولی تاکنون بایدن موفق‌تر عمل کرده است.


کدام نامردها موفق عمل کردند؟


تاکنون به‌طور قطعی نمی‌توان موفقیت نامزد خاصی را بیان کرد؛ چه اینکه دونالد ترامپ توانسته است در آرای مردمی پیشتاز باشد و بایدن در آرای الکترال.


بایدن تا صبح امروز بیش از 204 الکترال را از آن خود کرده است و طبعاً نامزدی که به 270 الکترال برسد پیروز انتخابات خواهد بود. ولی از ساعاتی پیش آرای الکترال ترامپ به بایدن نزدیک‌تر شده است.


عقب افتادن ترامپ و جبران کمبودها


شب گذشته و هم‌زمان با شمارش آرای اولیه در ایالت‌های فلوریدا، کارولینای شمالی، اوهایو و حتی تگزاس همه چیز حاکی از برتری قاطع بایدن بود، ولی به‌تدریج با شمارش آرای ایالت‌های مهم و سرنوشت‌ساز ازجمله میشیگان و ویسکانسین، ترامپ خود را به بایدن نزدیک‌تر کرده است.


وضعیت ایالت‌ها


بایدن با آرای مناسبی که در ایالت آریزونا کسب کرد نویدبخش کسب آرای بهتر در دیگر ایالت‌ها برای اردوگاه دموکرات‌ها بود، زیرا بیش از 70 سال است که دموکرات‌ها در این ایالت رأی نیاورده بودند.


در پنسیلوانیا به‌دلیل میزان بالای مشارکت مردم در رأی دادن پستی نتیجه شمارش آرا با تأخیر بیشتری اعلام می‌شود. رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند یک میلیون رأی پستی در صف شمارش هستند.


همچنین احتمالاً نتیجه رسمی آرای ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین با تأخیر اعلام شود.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته