دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1399 - 17:00
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان:

13 آبان نماد استکبارستیزی و حق‌طلبی ملت ایران است/ جهش اقتصاد شهرستان رودان در دوران تحریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان با بیان اینکه 13 آبان نماد استکبارستیزی و حق‌طلبی ملت ایران است، عنوان کرد: مردم ایران نشان داده‌اند زیر بار زورگویی‌ استعمارگران نخواهند رفت.
کد خبر : 527926

حسن داوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در رودان با بیان اینکه 13 آبان نماد استکبارستیزی و حق‌طلبی مردم ایران است، اظهار کرد: بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و مردم ایران نشان دادند نه با جنگ نظامی و نه با جنگ اقتصادی زیر بار زورگویی‌های استعمارگران نخواهند رفت.


وی با اشاره به تحریم‌های گسترده و همه‌جانبه دشمنان علیه مردم ایران گفت: امروز استکبار جهانی به گفته خودشان ملت ایران را تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه بردند و خودشان اقرار کردند که به اهداف خود در این تحریم‌ها نرسیدند و نخواهند رسید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان با اشاره به ضرورت وحدت و همدلی مردم در این پیچ تاریخی عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کردند، خودباوری، تقویت روحیه دینی و انقلابی و ضرورت توجه به تولید ملی می‌تواند زمینه خودکفایی ایران را فراهم کند.


شهرستان رودان قطب‌ صادرات محصولات کشاورزی است


عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اقتصاد شهرستان رودان در دوران تحریم جهش خوبی داشته و رونق کشاورزی و باغداری در سال‌‌های گذشته موید این مطلب است. اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی می‌تواند زمینه خودکفایی کشور از اقتصاد نفتی را مهیا کند.


داوری یادآور شد: شهرستان رودان به یکی از قطب‌های صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شده و خرما، لیمو و صیفی‌جات رودان در این دوران به کشورهای همسایه رشد قابل توجهی داشته است.


وی تأکید کرد: با حمایت بیشتر مسئولان دولتی، کشاورزی رودان می‌تواند در این تنگنا زمینه خوبی برای ارزآوری و صادرات غیرنفتی داشته باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان تبیین کرد: هنوز بخش زیادی از ظرفیت‌های شهرستان رودان در بخش تولید خالی است و می‌توان با فرآوری، بسته‌بندی مناسب و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات زراعی و باغی ارزش افزوده دوچندان ایجاد کرد.


ایران در زمینه تولید محصولات کشاورزی جزء کشورهای برتر است


داوری تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان بخشی از توان خود را در زمینه رفع مشکلات پژوهشی کشاورزان صرف می‌کند، مزرعه تولید بذر هیبرید این دانشگاه، راه‌اندازی آزمایشگاه آب و خاک و پژوهش در زمینه آفات مرکبات سه برنامه مهم در راستای حمایت از تولید است.


وی توضیح داد: ایران در زمینه تولید محصولات کشاورزی جزء کشورهای برتر جهان است، اما بیشتر بذر مورد نیاز کشاورزی فضای باز و گلخانه از خارج وارد می‌شود، به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان علمی و آزمایشگاهی  به مسئله تولید بذرهای هیبرید ورود کرده و بزرگترین چرخه تولید بذر کشور را ایجاد کرده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در سال‌های آینده نه تنها مسئله بذر را که بزرگ‌ترین چالش کشور در بخش اقتصاد کشاورزی است را رفع کند، بلکه قطب‌ صادرات بذر در خاورمیانه باشد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته