دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 12:40

رئیس‌جمهوری برزیل: شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل منجر به افزایش افراط‌گری و خشونت می‌شود

رئیس‌جمهوری برزیل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد که به‌مناسبت روز جهانی هم‌دردی با ملت فلسطین ارسال شد، نوشت: برزیل بر حق کامل فلسطینیان برای تعیین سرنوشتشان تاکید می‌کند.
کد خبر : 52777

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، «دیلما روسف» رئیس‌جمهوری برزیل در نامه‌ای به «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: برزیل که دولت فلسطین را از سال 2010 به رسمیت شناخته است، همچنان متعهد به حمایت از دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی است که در آن حیات اقتصادی جریان و گستره جغرافیایی آزاد وجود داشته باشد.


وی افزود: فلسطینیان باید در صلح و امنیت با اسرائیل زندگی کنند و مرزهای سال 1967 که مورد قبول جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد است به‌عنوان مرز رسمی شناخته شود.


«روسف» نسبت به افزایش خشونت علیه شهروندان فلسطینی و اسرائیلی ابراز نگرانی کرد و نسبت به ادامه‌یافتن شهرک‌سازی‌های غیرقانونی که منجر به افزایش افراط‌گری و خشونت می‌شود، هشدار داد.


وی تاکید کرد: حل نشدن نزاع میان فلسطین و اسرائیل تهدیدی برای صلح و امنیت (منطقه) است و ما نیازمند طرح‌هایی راهبردی برای ایجاد راه‌حل میان دو طرف هستیم.


رئیس‌جمهوری برزیل خاطرنشان کرد: برزیل همچنان به حمایت‌های خود برای برقراری صلح دائمی در فلسطین و حل نزاع میان فلسطین و اسرائیل با تاکید بر حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت خود، ادامه می‌دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته