دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1399 - 12:04
ادامه برتری حزب دموکرات در نظرسنجی‌ها؛

بایدن در 4 ایالت کلیدی پیشتاز است/رکوردشکنی معاون اوباما در کسب آرای الکترال

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند نامزد دموکرات‌ها می‌تواند رأی مثبت ایالت‌های کلیدی آمریکا را به خود اختصاص دهد.
کد خبر : 527580
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیویورک‌تایمز، نظرسنجی‌های کالج سیئنا و تایمز اخبار خوشی برای دموکرات‌ها دارند و از برتری جو بایدن در چهار ایالت کلیدی پنسیلوانیا، ویسکانسین، فلوریدا و آریزونا نسبت به رقیب جمهوری‌خواه وی خبر می‌دهند.


به نوشته جاناتان مارتین، خبرنگار ارشد نیویورک‌تایمز، مطابق با نظرسنجی‌ها بایدن به یمن حضور گسترده افرادی که در انتخابات سال 2016 شرکت نکردند و حال قصد دارند به دموکرات‌ها رأی بدهند، برتری واضحی نسبت به ترامپ در این چهار ایالت کلیدی به دست آورده است.


بایدن در ایالت ویسکانسین توانسته 51 درصد آراء شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ها را به دست بیاورد حال‌ آنکه ترامپ تنها 41 درصد را به خود اختصاص داده است. بایدن همچنین توانسته در آریزونا 49 درصد آراء را به خود اختصاص دهد و ترامپ با 43 درصد از وی عقب‌افتاده است. در ایالت فلوریدا بایدن 47 درصد و ترامپ 44 درصد نظرات را به خود جلب کرده‌اند و در ایالت پنسیلوانیا بایدن با 49 درصد آراء 6 درصد از ترامپ بیشتر رأی خواهد داشت.


بایدن و ترامپ


معاون اوباما بالاترین آرای الکترال از سال 2008 به این‌سو را دارد


به‌علاوه کارکرد بایدن در نقشه کشوری الکترال نشان می‌دهد که جایگاه وی در روز انتخابات از هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری دیگری از سال 2008 تابه‌حال بهتر است. در سال 2008 باراک اوباما 365 رأی الکترال به دست آورد، حال‌آنکه معاون وی بر اساس نظرسنجی‌ها تا 375 رأی را نیز می‌تواند به خود اختصاص دهد.


ترامپ در الکترال کالج هم اوضاع خوبی ندارد و نخواهد توانست حتی 270 رأی که حداقل رأی برای ورود به کاخ سفید است را به دست بیاورد. حال اگر بایدن بتواند در سه ایالت از چهار ایالتی که در بالا نام بردیم برنده رأی مردمی در روز انتخابات شود او به‌احتمال قریب‌به‌یقین پیروز کل انتخابات خواهد شد.


در روزهای پایانی پویش انتخاباتی، بایدن برتری میانه‌ای نسبت به ترامپ در ایالت فلوریدا داشت که خبر خوشی برای جمهوری خواهان نبود. در نظرسنجی‌های انجام‌شده به‌وسیله تایمز از بهار تابه‌حال این بایدن بوده است که دست بالا را در کسب آراء الکترال داشته و در این مدت هیچ‌گاه از ترامپ عقب نبوده است مخصوصاً در ایالاتی که نقش مهمی در الکترال ایفا می‌کنند.




بیشتر بخوانید:


رأی‌دهندگان آمریکایی بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند


نتیجه آخرین نظرسنجی انتخابات ۲۰۲۰ به تفکیک ایالت‌ها




تا اواسط روز شنبه بیش از 90 میلیون آمریکایی رأی خود را از طریق پست به صندوق انداختند. در سه ایالت آریزونا، ویسکانسین و فلوریدا بیشتر پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی تایمز اعلام کردند که رأی خود را از طریق پست ارسال کرده‌اند یعنی اینکه برتری بایدن در این سه ایالت می‌تواند واقعی باشد.



ترامپ در الکترال کالج هم اوضاع خوبی ندارد و نخواهد توانست حتی 270 رأی که حداقل رأی برای ورود به کاخ سفید است را به دست بیاورد.



دونالد ترامپ که در سال 2016 بافاصله کمی توانست آراء این چهار ایالت را به خود اختصاص دهد حال در همه این ایالات عقب‌افتاده است که در این روزهای نزدیک به انتخابات بسیار برای وی ویرانگر است. او حتی در نظرسنجی‌های میشیگان هم اوضاع خوبی ندارد. ترامپ تنها با توسل به بیان شک و شبهه درروند انتخابات سعی در فرافکنی دارد.


ترامپ به دنبال القاء تقلب انتخاباتی به اذهان عمومی است


وی در جمع هوادارانش در پنسیلوانیا گفت که مردم ما باید هفته‌ها منتظر بمانند تا برنده واقعی اعلام شود یعنی اینکه احتمالاً وی به شمارش آراء و یا حتی روند رأی‌گیری اعتراض خواهد کرد زیرا از همین حالا خود را بازنده می‌داند و می‌خواهد با مراجعه به رأی الکترال آخرین شانس خود را برای ماندن در کاخ سفید برای یک دوره چهارساله دیگر امتحان کند.



اوضاع ترامپ در فلوریدا ایالتی که دارای بیشترین افراد اسپانیایی‌زبان است کمی در خلال چهار سال گذشته بهتر شده اما در همین ایالت محبوبیت وی در میان افراد تحصیل‌کرده سفیدپوست کم شده است. به‌طورکلی و گسترده ترامپ با مخالفت ملی در میان زنان، رنگین‌پوستان، رأی‌دهندگان شهرهای کوچک و مناطق روستایی، افراد جوان و مسن و مخصوصاً رأی اولی‌ها روبرو است.


انتهای پیام/4155/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب