دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1399 - 00:02
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

جزئیات سقف و کف بسته معیشتی برای هر نفر/ ۶٠ میلیون نفر مشمول دریافت کالاهای اساسی می‌شوند

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به تشریح جزئیات سقف و کف بسته معیشتی برای هر نفر پرداخت و گفت: ۶٠ میلیون نفر مشمول دریافت کالاهای اساسی با مصوبه مجلس خواهند شد.
کد خبر : 527502
201901102551269163.jpg

محمدمهدی مفتح در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به تصویب یک‌فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی در مجلس، گفت: هدف اصلی از تصویب این طرح این بود که در مقابل فشار سنگین اقتصادی و تورم شدیدی که به مردم وارد شده ما یک چتر حمایتی برای آن‌ها ایجاد کنیم.


نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی مردم زمان زیادی برای تصویب طرح تأمین کالاهای اساسی نداشتیم، افزود: با توجه به کمبود زمان، طرح تدوین، کلیات مصوب و فوریت آن نیز در نظر گرفته شد.


وی با تأکید بر اینکه هم‌زمان با تدوین طرح مذکور منابع موردنیاز اجرای آن و همچنین افراد مشمول دریافت این کمک معیشتی نیز شناسایی و مشخص شدند، تصریح کرد: در مصوبه مجلس منابع در نظر گرفته شده برای ۶ ماه است تا دولت فرصت کافی برای گنجاندن این موضوع در لایحه بودجه سال آینده یا قانونی دیگر داشته باشد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پیشنهادهای بسیاری در خصوص تأمین منابع مصوبه اخیر مجلس مطرح شد، گفت: افزایش نرخ تعرفه واردات گمرک و همچنین افزایش کارمزد تراکنش بانکی از پیشنهاد‌هایی بود که در حین تدوین طرح مذکور برای تأمین منابع آن مطرح شد.


مفتح با تأکید بر اینکه در بررسی پیشنهاد‌های مختلف تأمین منابع طرح کالاهای اساسی تأثیرات اقتصادی هرکدام از موارد مورد بررسی جدی واقع شد، تصریح کرد: تبعات یکی از پیشنهادها در خصوص افزایش کارمزد تراکنش‌های بانکی احتمال خروج سپرده‌ها از بانک‌ها بود.


وی ادامه داد: درنهایت نمایندگان با پیشنهاد فروش اموال مازاد دولت و تأمین اعتبار موردنیاز اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی موافقت کرد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با مصوبه مجلس دولت از محل فروش اموال مازاد خود رقمی در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان را به اجرای این طرح اختصاص خواهد داد گفت: با توجه به اینکه فرصت کافی برای بررسی برای فروش اموال وجود ندارد مقرر شد دولت مجاز به برداشت از خزانه به صورت موقت و تنخواه شود تا منابع مورد نظر تأمین شود.


مفتح با اشاره به جزئیات مشمولین طرح مذکور، افزود: بیش از سه‌چهارم جمعیت کشور در حدود ۶۰ میلیون نفر مشمول دریافت کالاهای اساسی خواهند شد.


وی ادامه داد: طبق حکم مجلس به جمعیت مذکور بسته‌های معیشتی ۱۲۰ و ۶۰ هزار تومانی تعلق خواهد گرفت اما مشمولین آن را باید دولت مشخص کند.


مفتح با بیان اینکه امکان دریافت پول نقد در خصوص بسته معیشتی مصوب مجلس وجود ندارد، گفت: طبق مصوبه مجلس باید خرید کالاهای اساسی با این منابع صورت بگیرد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه دولت در خصوص مصوبه مجلس نمی‌تواند ادعای وجود بار مالی داشته باشد، افزود: باوجوداینکه مجلس بار مالی طرح مذکور را دیده اما متأسفانه دولت علی‌رغم همکاری بسیار مجلس باز هم همکاری نکرده و سخنگوی دولت با ادبیات نامناسبی مخالفت خود را اعلام کرد.


انتهای پیام/۴۱۵۱/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
صالحی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹
۰
آقای مفتح ... یارانه معیشتی مگه پول بنزین نبود ؟ پس چرا به ما تعلق نگرفته ؟ من حتی خانه ام ندارم پس بررسی شما در این مورد به چه شکلی بوده که این یارانه شامل حال من و خانواده ام نشده
البته سرپرست ما بنام عبدالحسین هارونی ثبت شده
حق الناس نکنید لطفا
بهرام امیری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷
۰
ایابازنشسه ائیکه زیریکمیلیون تومان حقوق میگیردنباید مثل افرادتحت بهزیستی وکمیته امداد دریافتی داشته باشد
قالیشویی ادیب