دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1399 - 14:20
دبیر سی و ششمین کنگره رادیولوژی:

تشخیص کرونا با سی‌تی‌اسکن ضرورت ندارد

دبیر سی و ششمین کنگره رادیولوژی گفت: استفاده از دستگاه سی‌تی‌اسکن برای تشخیص کرونا فقط با تجویز پزشک باید انجام شود.
کد خبر : 527391
3196112.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از انجمن رادیولوژی ایران، مسعود پزشکی راد در افتتاحیه سی و ششمین کنگره سالیانه انجمن رادیولوژی ایران در ارتباط با درخواست‌های فراوان برای سی‌تی‌اسکن با اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به اوج گیری کرونا و موج جدید آن در جامعه بسیاری از مردم از ترس ابتلا به کرونا در خواست سی‌تی‌اسکن ریه را دارند در حالی‌که ضرورتی به انجام این کار نمی‌باشد.


وی ادامه داد: اشعه ایجاد شده از سی‌تی‌اسکن تا صد برابر بیشتر از رادیوگرافی است که برای سیستم بدن خطرناک است. همچنین هزینه سی‌تی‌اسکن نیز اقتصادی نمی‌باشد.


دبیر سی و ششمین کنگره رادیولوژی تصریح کرد: به مردم توصیه می‌شود برای تشخیص کرونا اصرار به انجام سی‌تی‌اسکن ریه نکنند تا از این دستگاه به جا و به ضرورت کاری استفاده شود.


پزشکی راد با تأکید به این‌که از هر روش تصویربرداری باید در جایگاه مناسب و صحیح باید استفاده کرد، افزود: سی‌تی‌اسکن ریه نباید به عنوان راهی برای غربالگری کرونا در نظر گرفته شود ولی در صورت تشخیص پزشک می‌توان انجام سی‌تی‌اسکن را در دستور کار قرار داد.


وی افزود: به علت همه گیر شدن کرونا و ایجاد موج جدید آن برگزاری سی و ششمین کنگره رادیولوژی در روزهای 13 الی 16 آبان ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود که  محوریت آن به موضوعاتی چون تصویربرداری کرونا، زنان و زایمان، اطفال، بیماری‌های سر و گردن و با سخنرانانی از پزشکان داخلی و خارجی خواهد بود.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

برچسب ها: سی‌تی‌اسکن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته